دانشگاه آزاد اسلامی ایلام، دانشکده گردشگری و توریسم مذهبی تاسیس می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام، گفت: درصددیم تا در کنار تکمیل زائر‌سرای واحد مهران، دانشکده‌ای مرتبط با صنعت گردشگری و توریسم مذهبی تاسیس کنیم تا فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در مجتمع رفاهی ایجاد شده فعالیت داشته باشند.

محمد میرزایی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره انعقاد تفاهم‌‌نامه میان دانشگاه آزاد استان تهران با واحدهای ایلام و دستاوردهای حاصل از آن گفت: این تفاهم‌‌نامه در راستای گسترش ارتباطات با کشور عراق منعقد شده است و با توجه به ظرفیتی که این استان دارد در زمینه تعامل با کشورهای همسایه مثل عراق، درصدد گسترش این تعاملات با کشورهای منطقه هستیم.

وی افزود: هشت سال است که یک زائر‌سرای نیمه کاره و بدون استفاده داریم. درصددیم فضای اقامتی مناسبی برای زائران راهیان نور و عتبات عالیات ایجاد کنیم. با توجه به طرح زیارتی مصباح الهدی که در واحد ایلام برای اعزام اقساطی به عراق و عتبات عالیات در نظر گرفتیم ایجاد یک اقامتگاه برای خدمات‌رسانی به زائران در منطقه مهران جز اولویت‌های ما در سال 98 است.

میرزایی حیدری در ادامه با اشاره به راه‌اندازی زائر‌سرای واحد مهران طی شش ماه آینده یادآور شد: یک زمین 110 هزار متری در کنار واحد مهران قرار دارد و درصددیم تا در کنار تکمیل این زائر سرا دانشکده‌ای مرتبط با صنعت گردشگری و توریسم مذهبی تاسیس کنیم تا فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در مجتمع رفاهی ایجاد شده در واحد مهران فعالیت داشته باشند که این امر سبب اشتغال‌زایی دانشجویان هم خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام تاکید کرد: با توجه به ظرفیت خوبی که در منایع طبیعی استان ایلام وجود دارد توانایی تولید و بسته‌بندی آب معدنی را داریم. برای جلوگیری از تعدیل نیرو در دانشگاه از نیروهای خود در مراکز دانش‌بنیان استفاده می‌‌کنیم و امکان صادرات این بسته‌های آب معدنی به کشورهای همسایه هم وجود دارد که منجر به درآمدزایی برای دانشگاه آزاد و ارزآوری برای کشور خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های ایجاد امنیت در مرزهای کشور، ایجاد اشتغال‌زایی است؛ بنابراین راه‌اندازی طرح‌های مختلف دانشگاهی در مناطق مرزی منجر به توسعه و سازندگی ایران خواهد شد که دستاوردی بزرگ برای کشور محسوب می‌شود.

میرزایی حیدری درباره برنامه‌های دانشگاه آزاد ایلام در جهت جذب دانشجو از کشور عراق متذکر شد: در رشته مدیریت 6 نفر از دانشجویان عراقی را برای مهرماه 98، پیش ثبت‌نام کردیم و درصددیم تا با جذب رشته‌های علوم‌پزشکی، فنی و مهندسی که مورد نیاز کشور عراق است دانشجویان بیشتری را در مقطع ارشد جذب این واحد دانشگاهی کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام متذکر شد: استان ایلام با توجه به شرایط آب و هوایی که دارد در تمام طول سال امکانات کشت در آن وجود دارد بر همین مبنا درصددیم تا مجتمع گلخانه‌ای و اداره کشت و صنعت را در واحد ایلام راه‌اندای کنیم به این ترتیب، در ایامی که تولید ملی ما در زمینه کشاورزی و موادغذایی کاهش یابد، نقشی تعیین کننده در تامین مواد غذایی لازم و ضروری خواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004164

وب گردی

وب گردی