بیش از 6 هزار مگاوات برنامه‌های پیک‌سایی درتابستان اجرا می‌شود

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف و خدمات مشترکین توانیر حجم برنامه های پیک سایی صنعت برق که برای تابستان امسال را 6100 مگاوات ذکر کرد و گفت: 2600 مگاوات آن در سهمیه بندی برنامه های پاسخگویی بار شرکت‌های برق منطقه‌ای و 3500 مگاوات نیز در سهمیه شرکت‌های توزیع لحاظ شده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، هادی مدقق مدیر کل دفترمدیریت مصرف وخدمات مشترکین توانیر در گردهمایی پیک برق تابستان 98 و در جمع مدیران دفاتر مدیریت مصرف شرکت های برق منطقه ای و توزیع برق کشور، حجم برنامه های پیک سایی صنعت برق که برای تابستان امسال پیش بینی شده را 6100 مگاوات ذکر کرد که 2600 مگاوات آن در سهمیه بندی برنامه های پاسخگویی بار شرکت‌های برق منطقه‌ای و 3500 مگاوات نیز در سهمیه شرکت‌های توزیع لحاظ شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به تعهد مجموعه صنعت برق کشوردرخصوص خاموشی صفر، باید با تعهد و تلاش ،برنامه های پیک سایی را در جهت تحقق این هدف را دنبال کنیم.
مدقق با اشاره به تشکیل کمیته های گذر از پیک با ریاست مدیرعامل شرکت برق منطقه ای در مناطق کشور، برگزاری جلسات هماهنگی را حایز اهمیت دانست و بر لزوم ارایه به موقع گزارش‌های هفتگی و ماهانه شرکت‌ها تاکید کرد و از رصد روزانه عملکرد شرکت‌ها مبتنی بر سهمیه و سقف پیک بارتعیین شده در مرکز پایش خبر داد.
وی یکی دیگر از نکات مورد تاکید و حائز اهمیت را لزوم پیگیری برنامه های اطلاع‌رسانی و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف با هماهنگی دفتر روابط عمومی و امور بین الملل و مجموعه‌های فرهنگی توانیر عنوان کرد و از مدیران دفاتر مدیریت مصرف شرکت‌ها خواست اطلاع رسانی و ارایه ارقام حتما با هماهنگی کامل با روابط عمومی انجام شود.
مدقق برنامه های مدیریت مصرف در حوزه های مختلف بهره وری انرژی و فرهنگ سازی را یک برنامه بلند مدت و دائم عنوان کرد.
وی با اشاره به سهم بالای بخش‌های خانگی و تجاری در مصرف پیک شبکه، از راه‌اندازی نهاد تجمیع کننده(Aggregator) از سوی این دفتر خبر داد که به طور ازمایشی در سطح چند شرکت توزیع تابستان امسال فعال می‌شود و آیین نامه آن نیز ابلاغ خواهد شد.

وی با پیش بینی اثر قابل توجه این اقدام در مدیریت بار تابستان،اجرای این برنامه را در تابستان امسال از طریق خرید تضمینی انرژی و در سال‌های بعد از طریق راه اندازی بازار مصرف برق و انرژی اعلام کرد.

در ادامه این مراسم احمدی زاده از دفتر مدیریت مصرف وخدمات مشترکین توانیر پیرامون مدیریت سمت تقاضا ومدیریت مصرف در سال98 به ایراد مطالب پرداخت.
وی تمام اطلاع رسانی های این دفتر به شرکت‌ها را از طریق sms و ftp عنوان کرد و اعتبار آن را به مثابه ابلاغ کتبی توانیر دانست.

وی با اشاره به تعریف 3 پروژه مطالعاتی در بودجه سال 98 شرکت‌های توزیع،این پروژه ها را شامل پروژه مولفه های بار،شاخص های مصرف مشترکان و پروژه ارتقای ضریب بار معرفی کرد و از پیگیری اجرای ان در تمام شرکت‌های توزیع خبر داد.
احمدی زاده با اشاره به پیش بینی دیسپاچینگ ملی ،میزان خوش بینانه پیک تابستان را 58 هزار و 940 مگاوات عنوان کرد که بر اساس سناریوی دیگر تا 61 هزار و 393 مگاوات نیز پیش بینی شده و برنامه های پیک سایی صنعت برق برای پاسخگویی به هر دو سناریو طراحی شده است.

وی با رد این ادعا که کشور وارد ترسالی شده گفت :بارندگی ها نباید مارا به خواب غفلت فرو ببرد و باید با تمام توان برنامه های پیک سایی را به اجرا بگذاریم.

وی با اشاره به پیش بینی های جهانی تصریح کرد:شکل گیری توفان قاره ای در اقیانوس هند از افزایش دمای این منطقه در تابستان حکایت دارد وپیش بینی می شود بین 2.5 تا 3 درجه افزایش دما نسبت به میانگین نرمال درجه هوا در 50 سال اخیررا در کشور تجربه کنیم که بر اهمیت برنامه های پیک سایی در تابستان امسال تاکید دارد.

در ادامه این نشست ضوابط اجرایی پاسخگویی پیک بار98 تشریح و به سوالات حاضران پاسخ داده شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004168

وب گردی

وب گردی