کمک ۲۶ میلیاردی مردم به مراکز نیکوکاری تهران

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان تهران از کمک ۲۶ میلیارد تومانی مردم به مراکز نیکوکاری تهران طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، محمد هادی سیف با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با هدف نهادینه سازی فرهنگ احسان و نیکوکاری ایجاد شده‌اند، گفت: این مراکز توسط مردم اداره می‌شوند و به صورت محله محور با شناسایی خیران و نیازمندان هر محله از طریق خیران به نیازمندان کمک رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۳ مرکز نیکوکاری در استان تهران مشغول فعالیت هستند، افزود: این مراکز با محوریت مساجد در محله‌ها فرهنگ نوع دوستی را گسترش می‌دهند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران، ادامه داد: مردم نیک اندیش استان در سال گذشته ۲۶ میلیارد و ۸۳۵ میلیون تومان به صورت نقدی، غیر نقدی و کمک مستقیم برای امور نیازمندان به مراکز نیکوکاری کمک کرده‌اند.

در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه هستند و کمک‌های جمع‌آوری شده در این مراکز با حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری بین آن‌ها توزیع می‌شود

سیف افزود: مراکز نیکوکاری در زمینه‌های مختلف بهداشتی، درمانی، رفاهی، آموزشی، تجهیزاتی، کمک هزینه خرید جهیزیه و مالی به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند.

وی تاکید کرد: در مراکز نیکوکاری اطلاعات نیازمندان و نیکوکاران محرمانه هستند و کمک‌های جمع‌آوری شده در این مراکز با حفظ عزت نفس و کرامت نیازمندان بدون بروکراسی اداری بین آن‌ها توزیع می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه هم اکنون دو مرکز نیکوکاری با مدیریت بانوان در استان تهران فعالیت دارند، گفت: سه مرکز نیکوکاری روستایی نیز در شهر ستان های فیروزکوه، دماوند، و پاکدشت مشغول ارائه خدمت به نیازمندان هستند.

سیف افزایش توازن اجتماعی و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازمندی‌های محرومان را از کارکردهای مراکز نیکوکاری کمیته امداد برشمرد و گفت: توسعه فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری، شناسایی ظرفیت‌های محله‌ها، شناسایی نیازمندان واقعی محله‌ها، شناسایی خیران، ارتقا اعتماد نیکوکاران و پایداری مشارکت آنها و پیوند توانمندی‌های مردم با نیازهای محرومان از جمله اهداف و کارکردهای راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در استان هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004206

وب گردی

وب گردی