آغاز ثبت‌نام صدور و تمدید پروانه موکب‌های اربعین

معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات، گفت: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ثبت‌نام اینترنتی صدور و تمدید پروانه موکب‌های اربعین امسال آغاز می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، یوسف افضلی، از مکانیزه شدن تحت وب فرآیند ثبت‌نام و صدور پروانه موکب‌ها خبر داد و گفت: درخواست صدور ویزای خادمان اربعین، فرم‌های ویژه ارسال وسایل نقلیه و محموله، جانمایی موکب‌ها، ارائه خدمات زیربنایی آب و برق، واگذاری زمین و سایر خدمات ستاد بازسازی عتبات به موکب‌ها تنها از طریق این سامانه خواهد بود.

وی گفت: هیئت‌های مذهبی، تشکل‌های مردمی، نهادها و سازمان‌ها و همه متقاضیان برپایی موکب و مدیرانموکب‌هایی که در اربعین سال‌های گذشته فعال بودند، باید برای دریافت پروانه جدید یا تمدید آن به نشانی اینترنتی www.mokeb.org مراجعه کنند.

وی افزود: در مرحله اول، متقاضیان اطلاعات و مدارک خواسته شده را در قالب فرم‌های مشخص وارد سامانه می‌کنند که پس از بررسی در هیأت ویژه و تأیید صلاحیت، پروانه موکب‌داری صادر می‌شود.

افضلی ادامه داد: در فاز دوم، موکب‌هایی که پروانه ویژه دریافت کرده‌اند، نسبت به ثبت تقاضا برای دریافت ویزای خادمی، فرم‌های ارسال محموله، تقاضای زمین و....در این سامانه اقدام خواهند کرد.

معاون هماهنگی و مشارکت‌های مردمی ستاد بازسازی عتبات عالیات، تصریح کرد: ارائه توصیه‌های ضروری به موکب‌ها و زائران، امکان گزارشگیری و ساماندهی آماری، جلوگیری از هدر رفت منابع، هدایت امکانات به مکان‌های مورد نیاز، اعلام امکانات رفاهی و خدمات هر یک از موکب‌ها و…، از جمله تسهیلات سامانه اینترنتی www.mokeb.org است.

وی با بیان اینکه خدمات خالصانه و سرعت عمل موکب‌های اربعین در حادثه زلزله چند سال پیش کرمانشاه و سیل اخیر نشان داد که این تشکل‌های مردمی و مذهبی یکی از کاراترین نهادهای خدمات‌رسان در مواقع بحرانی هستند افزود: طی بیش از یک ماه فعالیت موکب‌ها، بیش از ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار پرس غذا طبخ و بین هموطنان سیل زده و نیروهای امدادی در مناطق بحرانی توزیع شد.

وی با بیان اینکه فعالیت موکب‌ها در استان خوزستان، ایلام، گلستان و کرمانشاه به اتمام رسیده است افزود: بنا بر درخواست مسئولان استانی و هموطنان سیل زده در برخی نقاط استان لرستان، قرار شد تا ۵ موکب متناسب با نیاز در ایام ماه رمضان در این استان همچنان فعال باشد.

افضلی گفت: هموطنان علاقه‌مند به مشارکت در فیض بازسازی و توسعه حرم‌های مطهر و برپایی کنگره عظیم اربعین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۲۳۳* (ستاره ۲۳۳ مربع) اهدا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004208

وب گردی

وب گردی