تشکیل هیات عالی اندیشه‌ورز در حوزه علوم انسانی و هنر در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در آینده ای نزدیک در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، هیات عالی اندیشه ورز با حضور استادان حوزه  علوم انسانی و هنر جهت نیازسنجی وحل مسئله هر منطقه تشکیل می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت اسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه در جلسه هم اندیشی و گفت‌وگو با محوریت "تعالی علوم انسانی و هنر" که با حضور اعضای هیات علمی دانشکده علوم انسانی واحد ایلام برگزار شد، اضافه کرد: با ایجاد معاونت انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال ایجاد رابطه دو سویه با استادان این حوزه در سراسر کشور هستیم و با نیازسنجی و با مشورت استادان باید به این سمت برویم که چه رشته های جدیدی تاسیس، چه رشته های ناکارآمدی تعطیل و در چه رشته هایی باید تغییر و تحول ایجاد شود.

وی گفت: استادان باید معضلات استان در حوزه علوم انسانی را شناسایی و برای حل آنها تلاش کنند.

خسروپناه به ظرفیت ها و پتانسیل های استان ایلام اشاره کرد و گفت: استان ایلام در بحث گردشگری و صنایع دستی دارای ظرفیت و پتانسیل کم نظیری است و علت اینکه تاکنون این ظرفیت مغفول مانده، قابل تأمل است و باید گروه‌های روانشانی و جامعه شناسی به بحث ناخودباوری مردم ایلام ورود کنند.

وی گفت: ضوابط دست‌ و پاگیر برای ارتقای علمی استادان و دانشجویان باید برداشته شود

معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: نباید استادان دانشگاه آزاد اسلامی و دانشجویان برای ارتقا فقط به مقاله ISI یا علمی پژوهشی مورد تأیید وزارت علوم تکیه کنند. باید در این رابطه با ظرفیت سازی طوری برنامه ریزی کنیم تا استادان و دانشجویان بتوانند مقالات خود را در مجلات علمی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر کرده و برای ارتقای آنها امتیاز محسوب شود.

وی بیان کرد: توانمندسازی استادان یکی از برنامه های مهم این معاونت است و آنها باید درگیر مسایل علمی و پژوهشی شوند و شرط اصلی ایجاد تحول در حوزه علوم انسانی این است که استادان از لحاظ علمی و پژوهشی رشد کنند.

وی گفت: کشف و حل مسئله در حوزه علوم انسانی در هر منطقه باید اولویت استادان باشد.

وی بیان کرد: 160 رشته هنری اصیل در ایران در حال از بین رفتن است که باید به سرعت، فکری به حال آنان کرد.

وی اضافه کرد: در این رابطه یکی از راه های احیای این رشته ها بحث ایجاد آموزش استاد-شاگردی و انتقال تجربیات استادان حوزه هنرهای اسلامی - ایرانی به شاگردان و دانشجویان است.

خسروپناه بیان کرد: رساله ای که تصویب می شود باید مسئله ای از مشکلات استان و جامعه را حل کند.

وی گفت: ایجاد دانشکده ای تحت عنوان "خانواده" در دانشگاه ضروری است تا مسائل و مشکلات خانواده ها در این دانشکده پیگیری، رصد و کار علمی شود.

در این نشست 2 ساعته همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام به ظرفیت های این دانشگاه در حوزه علوم انسانی پرداخت و گفت: 30 رشته در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشکده علوم انسانی واحد ایلام دایر و این دانشکده دارای 60 عضو هیات علمی است.

محمد میرزایی حیدری بیان کرد: دانشکده علوم انسانی واحد ایلام یکی از معتبرترین و باپتانسیل‌ترین دانشکده های استان ایلام در حوزه علوم انسانی است که استادان آن در مدیریت جدید با رویکرد حل مسئله به دنبال کمک به توسعه استان هستند.

همچنین در این نشست اساتید حاضر به بیان دیدگاه های و نظرات خود در حوزه علوم انسانی پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004211

وب گردی

وب گردی