برگزاری سومین جشنواره گردشگری خوراک با تکیه بر سبک زندگی ایرانی- اسلامی

سومین جشنواره گردشگری خوراک  با تکیه بر سبک زندگی ایرانی- اسلامی با محوریت پلوهای ایرانی ویژه سفره ماه  مبارک رمضان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، سومین جشنواره گردشگری و خوراک با حضور پروین داداندیش رئیس واحد تهران غرب، آقامیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، عباس گوهری معاون دانشجویی-فرهنگی واحد تهران مرکز، تیموری معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، رحیمی معاون پژوهش و فناوری و رئیس مجتمع پیامبر اعظم (ص)، حیدری معاون اداری مالی، گیوریان معاون آموزش وتحصیلات تکمیلی، دانشجویی و فرهنگی، زارع رئیس دانشکده هنر و معماری، دیاکو عزیزی رئیس دانشکده مدیریت و رئیس جشنواره خوراک، امیرهوشنگ رمضانی رئیس دانشکده علوم انسانی، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان رشته مدیریت گردشگری و هتل‌داری دانشکده مدیریت واحد تهران غرب در سالن همایش هتل بین المللی پارسیان آزادی برگزار شد.

این جشنواره به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و معاونت پژوهشی واحد دانشگاهی تهران غرب، کانون‌های گردشگری هتلداری دانشکده مدیریت دانشگاه آزاد واحد تهران غرب و با حمایت هتل بین المللی پارسیان آزادی، بانک صنعت و معدن، شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) با محوریت (پلوهای ایرانی ویژه ماه مبارک رمضان) و معرفی آن به گردشگران داخلی و خارجی و همچنین ایجاد اشتغال و کارآفرینی انجام گرفت.

این مراسم در دو بخش (صبح و بعدازظهر) برگزار شد. در بخش اول این مراسم (صبح) که کارگاه‌های آموزشی توسط بابک نصیری نایب رئیس جشنواره و خوشکام دبیر جشنواره برگزار شد، این دو در خصوص فرایند برگزاری جشنواره و اهداف آن مطالبی ایراد کردند و سپس مجیدی توضیحاتی در خصوص محوریت دیپلماسی گردشگری و رونق اقتصادی، فرصت ها و چالش ها ارائه داد. علی آریا دوست و داود صادقی از دانشجویان فارغ التحصیل، نماینده مدیر عامل کارگزاری بانک صنعت و معدن به عنوان حامی جشنواره و نیک بین به ترتیب در خصوص کارآفرینی و پایداری توسعه گردشگری خوراک مطالبی را بیان کردند.

در ادامه برگزاری جشنواره داداندیش رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد تهران غرب با تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره و حامیان آن و دانشجویان حاضر اظهار کرد: امید است بتوانیم غذای ایرانی و سنتی را نهادینه کنیم و در این واحد با برگزاری این نوع جشنواره ها، کارگاه های آموزشی و تأسیس مدرسه مهارتی در پی آن هستیم که بتوانیم دانشجویان این واحد را با کسب و کارهای جدید آشنا کنیم.

دیاکو عزیزی رئیس دانشکده مدیریت واحد دانشگاهی تهران غرب ضمن تشکر از حمایت داداندیش رئیس واحد و با تأکید بر اهداف مختلف اقتصادی-علمی بیان داشت: جشنواره بیش از اینکه علمی باشد، فرهنگی است.

وی با مروری بر برگزاری جشنوارهای گردشگری خوراک در سال های قبل با همکاری این واحد دانشگاهی افزود: هدف ما احیای بخشی از خوراک های فراموش شده و ارتباط دانشگاه و صنعت است و ما نهال نوپایی هستیم در بحث کارآفرینی و نیاز به حمایت ویژه دانشگاه و مؤسسات خارج از دانشگاه داریم.

شایان ذکر است این جشنواره در راستای منویات مقام معظم رهبری (سال رونق تولید) حمایت از تولید داخلی با تغییر الگوی مصرف خانواده های ایرانی، اصلاح الگوی مصرف و اعمال سیاست های اقتصاد مقاومتی، بالا بردن نسبت غلات و کربوهیدرات ها در سبد کالای خانواده های ایرانی به نسبت پروتئین ها به منظور کاهش هزینه ها و سلامت تغذیه بومی برگزار شد.

در راستای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی معرفی غذاهای بومی ویژه، اصلاح سبک زندگی در عرصه تغذیه و تقویت فرهنگ سنتی تغذیه و استفاده از خوراک بومی ایرانی با ارزش غذایی بالا از اهداف فرهنگی این جشنواره بود و از افزایش انگیزه نوآوری و بکارگیری خلاقیت های ذهنی دانشجویان گردشگری و هتلداری در حوزه های آشپزی و شیرینی پزی ایرانی اسلامی، توجه به الگوهای غذایی به عنوان اهداف اجتماعی سومین دوره جشنواره گردشگری خوراک می توان نام برد.

در این جشنواره 240 نفر از دانشجویان رشته هتل‌داری دانشکده مدیریت و دیگر واحدهای دانشگاه آزاد با یکدیگر در دو گروه آشپزی و شیرینی پزی به رقابت پرداختند. در نهایت پس از ارزیابی صورت گرفته از سوی داوران سه نفر در بخش آشپزی و سه نفر در بخش شیرینی پزی به عنوان نفرات برگزیده انتخاب و به هر یک جوایز نقدی همراه با تقدیر نامه و تندیس یادبود اهدا شد.

در بخش آشپزی رتبه اول: نرگس صداقت (غذای احیا شده یارماپلو)، رتبه دوم ملیکا صادقی (رشته پلو)، رتبه سوم ویدا سعیدی (نخود پلو) و در بخش شیرینی پزی رتبه اول: پویا جعفریان، رتبه دوم محمد سرمد خلیلیان (برشتوک) و رتبه سوم مریم سهیلی (بژی).

از شیرینی های تهیه شده در این جشنواره میتوان به کیک شکلاتی، باقلوا، حلوا، کیک خرما، کیک گردو، و از غذاهای تهیه شده می توان مرصع پلو، هویج پلو، قیمه پلو، آلبالو پلو، ته چین، خورشت قیمه، خورشت فسنجان، سیب پلو، کلم پلو را نام برد.

در بخش پایانی این مراسم علاوه بر نفرات برگزیده به اعضای دبیرخانه جشنواره گردشگری خوراک، داداندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب و رئیس شورای سیاست گذاری، دیاکو عزیزی رئیس جشنواره، بابک نصیری نایب رئیس جشنواره، مانا خوشکام دبیر جشنواره، امین پیرمحمدزاده دبیر اجرایی جشنواره، مهتا نیک بین دبیر علمی جشنواره، معصومه فتوحی گلریز عضو هیأت کمیته علمی، داود صادقی دبیر کانون گردشکری، هادی صالحی دبیر کانون هتلداری و اعضای کمیته داوری سومین دوره جشنواره گردشگری خوراک سامان گلریز، معصومه فتوحی گلریز و جلال زواره با اهدای تندیس جشنواره و لوح تقدیر تجلیل شد

در قسمت پذیرایی از شرکت آی سی مانکی، پرسیس، کافه روبرتو، صنایع شیر ایران، کافه میکس در لابی هتل مستقر بوده و از مهمان ها پذیرایی می کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004214

وب گردی

وب گردی