دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، سرای نوآوری تأسیس می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب، گفت: یک سرای نوآوری تا آخر خردادماه در واحد تهران‌غرب تاسیس می‌کنیم که در این سرا یک مدرسه مهارتی ایجاد خواهد شد.

پروین داد‌اندیش رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه‌ها در رونق تولید و برنامه‌های این واحد دانشگاهی در راستای تحقق این امر گفت: مهم‌‌ترین رسالت‌ دانشگاه در کشور، ایجاد تغییر و تحول در جامعه است. برای رسیدن به خودکفایی و رونق تولید در کشور باید روحیه خودباوری و امید در میان دانشجویان تقویت شود.

وی افزود: بدون تردید، نحوه مهارت‌آموزی همراه با تحصیل، امری مهم و تعیین کننده در تربیت نسل آینده‌ساز برای فردای ایران است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب درباره فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در راستای تحقق رونق تولید در کشور گفت: در واحد تهران غرب، یک دوره رویدادهای تجربی ایده تا عمل داریم و مهم‌ترین هدف این رویدادها آشنایی دانشجویان با صنعت و خدمات حوزه‌ای است که در آن مشغول به تحصیل هستند. مهارت‌آموزی همراه با تحصیل سبب می‌شود تا دانشجویان به طور عملی با مشکلات صنایع مختلف مثل خودروسازی آشنا شده و دانشجویانی که در رشته مکانیک تحصیل می‌کنند بتوانند مشکلات را حل کرده تا تولید بهتر شده و کالاهای داخلی با کیفیت مناسب‌تر عرضه شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در ادامه خاطر نشان کرد: استارت‌آپ‌های بسیاری را در حوزه‌های مختلف معماری، حسابداری، سلامت، مسائل فرهنگی، اجتماعی و آی تی برای افزایش دانش، کار آفرینی، مهارت آموزی و راه گشایی در این علوم برگزار کردیم.

داد‌اندیش تأکید کرد: درصددیم تا در کلیه رشته‌های موجود در واحد تهران غرب استارتاپ‌هایی را برگزار کنیم که مهم‌ترین هدف ما آشنایی دانشجویان با مسائل روز حوزه‌ای است که درس می‌خوانند و از اصناف مبل و لوستر، طراحی داخلی و صنوف مختلف، قطار شهری و زیبا سازی دعوت به عمل آمده است تا مسائل خود را مطرح کنند.

وی درباره اهداف برگزاری استارت‌آپ‌ها در واحد تهران غرب متذکر شد: مهم‌ترین هدف برگزاری استارت‌آپ‌ها، ارائه راه حل در رفع مسائل موجود و توسعه کار آفرینی در کشور است. در طی برگزاری رویدادهای استارت‌آپی، دانشجویان راه حل‌هایی را برای رفع مشکلات حوزه‌های مختلف ارائه می‌دهند. در واحد تهران غرب، کارهای تخصصی در جهت تحقق بیانات مقام معظم رهبری برای رونق تولید و اقتصاد مقاومتی انجام شده تا این مفاهیم را به دانشجویان منتقل کنیم و آنها بتوانند در این زمینه فعال باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب درباره ایجاد مدارس مهارتی در این واحد دانشگاهی خاطر نشان کرد: یک سرای نوآوری تا آخر خردادماه در واحد تهران غرب تاسیس می‌کنیم که در این سرا یک مدرسه مهارتی ایجاد خواهد شد. هدف ما از ایجاد مدرسه مهارتی، تحول در آموزش و افزایش مهارت‌های اجتماعی جوانان است.

داد‌اندیش متذکر شد: سعی داریم در تمام رشته‌ها رویکرد مهارت‌آموزی و مهارت‌پروری در راس قرار گرفته و دانشجو همزمان با مشاغل و مسائل حوزه‌ای که درس می‌خواند آشنا شده و پایان‌نامه‌های دانشجویی در راستای حل مسائل کشور قرار گیرد.

وی در پایان یاد آورشد: برگزاری دوره‌های جشنواره غذای ایرانی توسط دانشجویان گردشگری با رویکرد تقویت سبک زندگی ایرانی و اسلامی از دیگر کارهای صورت گرفته در واحد تهران غرب بوده و مهم‌ترین هدف ما احیای غذا‌ها و پلو‌های ایرانی است. بدون تردید، برگزاری کلیه دوره‌های استارت‌آپی و مهارت آموزی در دانشگاه آزاد، سرآغازی مستحکم برای رونق تولید، خودکفایی و خودباوری ملی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004238

وب گردی

وب گردی