توسعه باتری‌هایی با ظرفیت بالا

شرکت « فرست‌ گرافن » سرمایه‌گذاری روی شرکت « گرافن سلوشنز » انجام داده است تا با همکاری این شرکت روی توسعه باتری‌هایی با ظرفیت بالا کار کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت استرالیایی « فرست‌گرافن » (First Graphene) موفق به تولید گرافن از گرافیت استخراج شده از سریلانکا شد. گرافن ماده‌ای تک‌لایه از جنس کربن بوده که دارای ساختار هگزاگونالی است. این ماده خواص منحصربه‌فردی دارد که می‌توان از آن در ساخت محصولات مختلفی نظیر باتری، پلیمر، فیلتر و مواد ضدحریق استفاده کرد.

این شرکت از سال ۲۰۱۷ وارد همکاری مشترک با شرکت گرافن سلوشنز (Graphene Solutions) شده بود و سرمایه‌گذاری روی فعالیت‌های این شرکت انجام داده است و براساس این توافق‌نامه فرست‌گرافن می‌تواند سهم سرمایه‌گذ‌اری خود را افزایش دهد. گرافن سلوشنز نیز توافق‌نامه‌ای با دانشگاه « سوینبرن » امضاء کرده تا روی پروژه باتری‌های با ظرفیت بالا کار کند؛ باتری‌هایی که ارزان قیمت هستند و عملکرد بالایی دارند. شرکت فرست‌گرافن نیز در سه ‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ به بررسی این پروژه پرداخته تا در انجام این پروژه با گرافن سلوشنز همکاری کند. این شرکت به مطالعه پیشرفت‌های انجام شده در این پروژه پرداخت و بازار ابرخازن‌ها را در خارج از استرالیا مورد بررسی قرار داد و فناوری‌هایی که توسط رقبا توسعه داده شده را نیز بررسی کرده است. هر چند نتایج مثبتی در این پروژه به‌دست آمده اما فرست‌گرافن تصمیم دارد تا با احتیاط بیشتری عمل کند و سرمایه‌گذاری روی شرکت گرافن سلوشنز را محدود نگه دارد.

فرست گرافن قصد دارد روی تولید محصولات گرافنی با کیفیت بالا برای استفاده در صنعت متمرکز شود. این شرکت محصولات گرافنی عاری از نقص‌های ساختاری تولید می‌کند که ظرفیت فعلی آن ۹۰ تن در سال است.

« PureGRAPH™ » به گروهی از محصولات گرافنی این شرکت گفته می‌شود که از سپتامبر ۲۰۱۸ به بازار عرضه شده است. در حال حاضر گرافن‌های شرکت فرست‌گرافن با ابعاد مختلف ۵، ۱۰ و ۲۰ میکرون عرضه می‌شوند که براساس اظهارات این شرکت‌، به شدت مورد توجه بازار قرار گرفته‌اند. فرست‌گرافن یک گام جلوتر از فروش نمونه‌ اولیه رفته و موفق به انعقاد قراردادهای فروش مختلف شده‌ است. از آنجایی که فرست‌گرافن تعاملات مختلفی را با شرکت‌ها آغاز کرده، انتظار می‌رود که فروش‌های دیگری نیز به‌زودی صورت گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004254

وب گردی

وب گردی