شهید مطهری یک روشنفکر اصیل انقلابی بود

دبیر همایش کشوری «روشنفکر مطهر مطهری؛ نماد روشنفکری انقلاب اسلامی»، گفت: شهید مطهری یک روشنفکر اصیل انقلابی و نماد روشنفکری اسلامی ناب است که باید از طهارت فکر و اندیشه ایشان استفاده کنیم.

آروین فرشی نعیم دبیر همایش کشوری «روشنفکر مطهر مطهری؛ نماد روشنفکری انقلاب اسلامی» در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه یاد و خاطره شهید مطهری باید زنده بماند، گفت: این همایش به مدت 3 روز با شرکت استادان مطرح کشور در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: روشنفکری دینی در ادبیات مقام معظم رهبری نیز وجود دارد به گونه ای که اخیرا ایشان در دیدار با جمعی از تاریخ پژوهان اشاره کردند که انقلاب ما عقبه روشنفکری دارد و عقبه روشنفکری شماها؛ یعنی تاریخ پژوهان هستید.

فرشی نعیم هدف اصلی همایش «روشنفکر مطهر مطهری؛ نماد روشنفکری انقلاب اسلامی» را اینگونه بیان کرد: در این همایش به دنبال بررسی اینکه در انقلاب اسلامی روشنفکری داریم یا خیر؟ و اگر داریم مولفه ها و ویژگی های آن چیست؟ ویژگی های روشنفکری اصیل انقلاب و اسلام ناب باشد، چیست؟ تفاوت های روشنفکر انقلابی با تحجر و روشنفکری لیبرال و سکولار چگونه است.

این فعال دانشجویی در خصوص انتخاب نام این همایش، ابراز کرد: اسم همایش دو وجهی انتخاب شده است، در وجه اول به دنبال این هستیم که شهید مطهری را یک روشنفکر اصیل انقلابی و نماد روشنفکری اسلامی ناب معرفی و از طهارت فکر و اندیشه ایشان استفاده کنیم.

وی درباره وجه دوم اسم همایش که به صورت عام است، اذعان کرد: ما دو نوع روشفکر داریم که به دنبال نشان دادن آن هستیم، روشنفکر مطهر که به دنبال بیان حقایق است تا به اعتلای انقلاب اسلامی و مبانی اسلام کمک کند و روشنفکر متجنس که اندیشه هایش دنباله رو استعمار و استکبار است و معارفی که که ارائه می دهد متضاد یا دین است.

فرشی نعیم با تاکید بر اینکه دانشجویان باید حافظ افکار و اندیشه های شهید مطهری باشند، گفت: جریان دانشجویی باید توجه داشته باشند که محتوای مراسمات مهم است و نه قالب، پس برای حفظ آثار و اندیشه‌های ناب انقلابی باید به محتوای برنامه ها بیشتر از کارنامه‌سازی توجه شود.

انتهای پبام/

کد خبر: 1004256

وب گردی

وب گردی