تشکیل کارگروه مشاوره علمی، فرهنگی و کارآفرینی

معاونت امور بانوان سازمان بسیج اساتید کشور گفت: کارگروه تخصصی مشاوره (علمی، فرهنگی و کارآفرینی) با مرکزیت این معاونت و مشارکت مراکز امور بانوان در کشور راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان بسیج اساتید کشور، کارگروه تخصصی مشاوره (علمی، فرهنگی و کارآفرینی) با هدف نیازسنجی در شرایط بحران برای زنان و کودکان در بحران، ظرفیت شناسی اقدامات مقتضی در شرایط بحران و ارائه خدمات مشاوره ای به دو شکل مستقیم و غیرمستقیم راه اندازی شده است.

نیره قوی معاون امور بانوان سازمان بسیج اساتید کشور در خصوص گفت: این کارگروه با مشارکت سازمان بسیج زنان، انجمن مشاوره ایران (دانشگاه علامه) و مرکز امور زنان و خانواده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها راه اندازی شده و با استفاده از ظرفیت مراکز فعال در حوزه زنان و خانواده در کشور و هم افزایی با آنها، خدمات مشاوره ای به جامعه هدف ارائه خواهد کرد.

وی همچون با اشاره به اینکه اقدامات این کارگروه بصورت مستقیم و غیرمستقیم ارائه خواهد شد افزود: گاهی لازم است اساتید مشاوره برای عبور از بحران و تحمل شرایط ناشی از بحران مستقیماً با گروههای مردمی در قالب شرایط کارگاهی و بصورت مستقیم ارتباط برقرار کنند و گاهی نیز لازم است با آموزش گروههای جهادی و تبلیغی جهت اعزام به مناطق مورد نظر، در جهت رفع نیازهای مشاوره ای اقدام شود.

قوی پایان گفت: برای اجرایی کردن اهداف اولیه این کارگروه، تاکنون 3 نشست با حضور مراکز همکار در این کارگروه تشکیل شده و تفاهم نامه ای هم میان معاونت امور بانوان بسیج اساتید کشور و سازمان بسیج زنان منعقد شده است که مشابه این تفاهم با سایر مراکز تخصصی و فعال در امور بانوان در کشور در حال انجام است.

گفتنی است؛ کارگروه تخصصی مشاوره (علمی، فرهنگی و کارآفرینی) فروردین ماه سال جاری آغاز بکار و پس از وقوع سیل در برخی استانها، بلافاصله وارد عمل شده و 4 کارگاه آموزش نیروهای جهادی باهدف کاهش آلام و آسیب های روحی هم وطنان سیل زده در استان خوزستان تشکیل داده است که بنا به اعلام مسئولان کارگروه مذکور، این کار در سایر استانهای سیل زده نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004264

وب گردی

وب گردی