خیزش هوشمندانه دانش آموزان  در جشنواره ملی  "رسانش" 

جشنواره ملی دانش آموزی رسانش حلقه اتصال بین بدنه دانش‌آموزان علاقه‌مند به حوزه رسانه و همچنین عرصه نیاز رسانه‌ای کشور است که برای نخستین بار در کشور ویژه دانش آموزان برگزار می شود

به گزارش ایسکانیوز، محمد صالح جباری دبیرجشنواره رسانش در خصوص این جشنواره بزرگ دانش آموزی در کشور گفت: رسانه به دلیل ویژگی‌هایی از قبیل قیمت ارزان، فراوانی مناسب، در دسترس بودن و تنوع مطالب قادر هستند طیف گسترده‌ای از اقشار جامعه را زیر پوشش اطلاعاتی قرار دهد می‌توان آن را مجتمع برون‌ریزی‌های اندیشه‌ای، هنری، حسی هر جامعه و نمود پویایی اجتماعی عنوان کرد.

وی گفت: یکی از حوزه‌هایی که در زمینه‌ فعالیت رسانه در بخش‌های مختلف اعم روزنامه‌نگاری و فعالیت در فضای مجازی کمتر مورد توجه قرار گرفته، آموزش این مهارت به دانش‌آموزان است.

جباری دبیرجشنواره رسانش با بیان اینکه آموزش چگونگی فعالیت در این بخش به این قشر و پروراندن استعدادهای مرتبط با آن، زمینه‌ساز رشد و شکوفایی دانش آموزان خواهد شد گفت: فعالیت کودک و نوجوان در این حوزه باعث تقویت اعتماد به نفس شده و حرکت آنها را به سمت خودشناسی خواهد بود.
وی تصریح کرد: اولین دوره جشنواره ملی رسانه‌های دانش‌آموزی با عنوان "رسانش" و با شعار "رسانش؛ خیزش هوشمندانه نوجوان در دنیای رسانه" ویژه دانش‌آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود .

دبیرجشنواره رسانش با اشاره به اینکه جشنواره مذکور در 6 موضوع برگزار می‌شود، تصریح کرد: تولید محتوا و آثار باید در موضوعاتی همچون اسطوره‌های شهر من(معرفی شهدا و یا شخصیت‌های معروف و اثرگذار انقلابی شهر)، همکلاسی آسمانی من(معرفی دانش ‎ آموزان شهید مدرسه، شهرستان و یا استان)، لشکر فرشتگان(بررسی و واکاوی ابعاد مجاهدت‌های یک بانوی مسلمان در عرصه‌های مختلف جهاد)، دانش‌آموزان کارآفرین (معرفی دانش‌آموزان کارآفرین شهر و یا استان)، معلم نمونه مدرسه من، مدرسه و شهر من (معرفی مهمترین نقاط قوت)، چهل سالگی انقلاب و تاریخ شفاهی انقلاب انجام شود.

جباری به قالب‌های جشنواره اشاره کرد و گفت: جشنواره در بخش مقطع متوسطه اول شامل نشریات مکتوب (تک‌برگی، مجلد)، روزنامه‌دیواری و قطعات صوتی(رادیو مدرسه،. پادکست) برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان مقطع متوسطه دوره دوم باید آثار خود را در بخش‌های نشریات مکتوب، نشریات الکترونیک، اینفوگرافی، روزنامه‌دیواری، قطعات صوتی، فضای مجازی و فیلم و مستند تولید کنند.
مسئول اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزی استان همدان با بیان اینکه دیگر این جشنواره تنها مختص دانش‌آموزان عضو این انجمن نیست گفت: «رسانش» یک جشنواره رسانه ملی است که همه دانش‌آموزان را در معنای عام در برمی‌گیرد.

دبیرجشنواره دانش آموزی رسانش با تاکید بر اینکه استقبال بی سابقه ای از این مسابقه در سطح دانش آموزی شده است گفت: دانش‌آموزان سراسر کشور تا آخر اردیبهشت برای شرکت در این جشنواره فرصت دارند، متقاضیان باید به سایت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان به آدرس resaanesh.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و ارسال آثار خود اقدام کنند.

گفتنی است تاکنون بیش از 1100 گروه یا فرد از دانش آموزان سراسر کشور در جشنواره امسال شرکت کردند و مرحله نهایی جشنواره و رویداد اختتامیه که همراه آموزش های رسانه ای برای دانش آموزان سراسر کشور خواهد بود در قالب اردو در مرداد ماه انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004270

وب گردی

وب گردی