3 هزار دانشجو در مراکز بین‌المللی دانشگاه پیام نور تحصیل می‌کنند

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: در حال حاضر در مراکز بین‌المللی دانشگاه پیام نور، حدود 3 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

محمدرضا زمانی رئیس دانشگاه پیام نور در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به جزئیات تدوین سند راهبردی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: در راستای تدوین سند راهبردی دانشگاه پیام نور، کمیته ای متشکل از مسئولان سابق و اعضای هیئت علمی دانشگاه جهت جمع آوری و کسب نظرات متخصصان امر برای تدوین این سند 20 ساله تشکیل شد.

وی ادامه داد: سند راهبردی دانشگاه ها باید تمامی بخش های دانشگاه را اعم از حوزه آموزشی،‌ پژوهشی، فناوری، فرهنگی،‌ستادی و ساختار، گروه ها و رشته ها را در بربگیرد.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: در حال حاضر برنامه و کلیت سند راهبردی دانشگاه پیام نور تصویب شده است و در حال حاضر، روی برنامه عملیاتی تمرکز کرده‌ایم. برنامه عملیاتی سند راهبردی دانشگاه پیام نور،‌ شامل 4 برنامه 5 ساله است.

وی افزود: در حال حاضر برنامه 5 سال اول تدوین شده و آماده ارائه به مراجع ذی‌صلاح جهت تصویب است. به عنوان مثال در این سند سال به سال مشخص شده است که در حوزه آموزش، مالی و ورزشی می خواهیم به چه سمتی حرکت کنیم یا در حوزه پژوهش و فرهنگی چه اقداماتی را مدنظر قرار داریم. تمامی این اهداف به طور کمی مشخص شده است.

زمانی بیان کرد: به عنوان مثال اهداف حوزه آموزش شامل مواردی است که از پیش در دانشگاه پیام نور انجام می شد؛ همچنین بحث آموزش مجازی نیز از جمله اهداف حوزه این سند محسوب می شود. همچنین جذب دانشجوی بین‌المللی نسبت به باقی اهداف حوزه آموزشی در اولویت سند راهبردی دانشگاه پیام نور قرار دارد.

وی در پایان با اشاره به آمار مراکز بین المللی دانشگاه پیام نور تاکید کرد:‌ دانشگاه پیام نور 55 نمایندگی در سایر کشورها داشته و همچنین 5 مرکز بین المللی نیز دارد که 3 مرکز آن در داخل کشور و 2 مرکز در خارج از کشور قرار دارد. در حال حاضر در مراکز بین‌المللی دانشگاه پیام نور، حدود 3 هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004299

وب گردی

وب گردی