اولویت های اصلی وزارت بهداشت در تامین تجهیزات پزشکیِ موردنیاز، مشخص شد

رییس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: دانشگاه های علوم پزشکی کشور بالاخص مراکز قطب درمان ناباروری، نسبت به اعتبارات تخصیص یافته از محل سیاست‌ های جمعیتی کاملا حساس باشند و در هزینه‌ کرد این اعتبارات کمال دقت را به کار گیرند تا مطابق با سیاست ‌های جمعیتی، توفیقات خوبی را کسب کنیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از وبدا، رضا رضایی رییس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، اظهار کرد: در حوزه تامین تجهیزات پزشکی متوسط، اولویت اول و اصلی ما، تامین دستگاه دیالیز و RO است و در اولویت های بعدی، تجهیز اورژانس های بیمارستانی، کلینیک های ویژه و همچنین تامین تجهیزات بیمارستان های جدیدالاحداث قرار دارد.

وی افزود: در مورد تجهیزات سنگین نیز با توجه به کمبود دستگاه رادیوتراپی، تامین دستگاه های شتاب دهنده خطی و در اولویت های بعدی تامین تجهیراتی مانند سی تی اسکن، در اولویت تامین قرار دارند.

رضایی گفت: مطابق ماده 30 قانون الحاقی، درمان مصدومین ترافیکی کماکان براساس تعرفه های دولتی و رایگان انجام می شود. حوزه درمان هر دانشگاه، براساس دستورالعمل‌های صادره موظف به نظارت و بارگذاری دقیق اسناد در سامانه مصدومین ترافیکی وزارت متبوع است.

رییس اداره بودجه و اعتبارات معاونت درمان وزارت بهداشت گفت: دانشگاه ها حق هزینه کرد اعتبارات در محل غیر از دستورالعمل‌های صادره را نداشته و همگی موظفند براساس دستورالعمل هزینه کرد ماهانه که از طرف دفتر بودجه و اعتبارات حوزه درمان ابلاغ می شود، نسبت به توزیع بیمارستانی اعتبارات مذکور، اقدام کنند.

وی گفت: دانشگاه های علوم پزشکی کشور بالاخص مراکز قطب درمان ناباروری، نسبت به اعتبارات تخصیص یافته از محل سیاست‌ های جمعیتی کاملا حساس باشند و در هزینه‌ کرد این اعتبارات کمال دقت را به کار گیرند تا مطابق با سیاست ‌های جمعیتی، توفیقات خوبی را کسب کنیم. همچنین، ضرورت دارد که در سامانه مربوطه، اسامی بیماران و میزان هزینه‌ های تخصیص داده شده، به دقت ثبت شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004300

وب گردی

وب گردی