624 بیمارستان کشور زیر نظر دانشگاه های علوم پزشکی فعالیت می کنند/ 25 درصد تخت های بیمارستانی، آموزشی است

رییس دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی بالینی وزارت بهداشت گفت: 624 بیمارستان، زیر نظر دانشگاه های علوم پزشکی بوده و حدود ۶۹ درصد تخت‌ های بستری نیز در این مراکز قرار دارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از وبدا، بهزاد کلانتری، در اجلاس معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، درخصوص ﺗﻮﺯیﻊ ﻧیﺮﻭی اﻧﺴﺎﻧی ﻣﺘﺨﺼﺺ و کارنامه عملکردی بیمارستان های کشور در سال 1397، اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موظف است، 30 درصد ورودی های رشته های پزشکی عمومی، دستیاری تخصصی پزشکی و سایر رشته های گروه پزشکی را از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استان ها و در چهارچوب نظام سطح بندی، پذیرش کند.

کلانتری درخصوص تعهدات اخذ شده برای مشمولان خدمت، گفت: تعهد اخذ شده از مشمولان برای خدمت در مناطق مورد تعهد، سه برابر مدت تحصیل است و قابلیت خرید و جابه جایی ندارد.

وی گفت: 1002 بیمارستان در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد، 624 بیمارستان، زیر نظر دانشگاه های علوم پزشکی بوده و حدود ۶۹ درصد تخت‌ های بستری نیز در این مراکز قرار دارد.

رییس دفتر مدیریت بیمارستانی و تعالی بالینی وزارت بهداشت با بیان اینکه 75 درصد تخت ‌های بیمارستانی کشور، درمانی و 25 درصد آموزشی هستند، تصریح کرد: سرانه کل تخت فعال در کشور 1.7 است. همچنین، از نظر وضعیت بیمارپذیری در بیمارستان های کشور، 64.22 درصد در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی پذیرش می شوند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004301

وب گردی

وب گردی