مراسم غبارروبی و عطر افشانی مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان

همزمان با حلول ماه مبارک رمضان، مراسم غبارروبی و عطر افشانی مسجد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تویسرکان به همت ستاد اقامه نماز معاونت فرهنگی دانشگاه جهت آماده‌سازی مساجد برای برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت‌الاسلام حجت بت‌شکن، مسئول دفتر فرهنگ اسلامی واحد تویسرکان، در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز در واحد تویسرکان در خصوص غباررویی مساجد همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان گفت: این سنت حسنه ای است که هر ساله در روزهای آخر ماه شعبان که به عنوان دهه تکریم مساجد نام گذاری شده برگزار می­‌شود تا در این فرصت علاوه بر مسجد، خود را نیز برای ورود به ماه مهمانی خدا آماده کنند.

وی با بیان اینکه آنچه می­‌ماند خداست و غیر خدا همه فنا هستند، خاطرنشان کرد: هر ساله این امر مهم در آستانه حلول ماه مبارک رمضان انجام می‌­شود و دربرگیرنده مسائل خود­سازی و جامعه­ ساز است، ماه رمضان ضیافت‌ الله است و ماهی است که در آن به خود­سازی می­‌پردازیم و با حضور مستمر در مساجد خود را لایق مهمهانی خدا در این ماه می­‌کنیم و این ضیافت­‌الهی ما را از خودخواهی و همه آنچه به زمین چسبانده است، جدا می‌­کند. وقتی از زمین جدا شدیم آسمانی و الهی می­‌شویم.

حجت السلام بت شکن با تاکید بر اینکه در ماه رمضان هر روز نماز جماعت به همراه کارگاه ضمن خدمت تفسیر سوره حشر ویژه کارکنان و اعضاء هیأت علمی در مسجد واحد تویسرکان برگزار می شود گفت: کارگاه با عنوان تفسر سوره حش به مدت 32 ساعت هر روز از ساعت 13 تا 14 در مسجد دانشگاه برگزار می گردد و در پایان ماه مبارک برای شرکت کنندگان گواهی صادر می شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004303

وب گردی

وب گردی