شیوه اداره مدارس خارج از کشور تغییر می‌کند

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل، مهم‌ترین اولویت وزارت آموزش و پرورش در سال آینده را تداوم فعالیت‌های مدارس خارج از کشور دانست و گفت: در همین راستا شیوه‌های اداره مدارس را بررسی کرده و مشغول ایجاد تغییراتی در آن هستیم.

غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به اصلی‌ترین اقدامات وزارت آموزش و پرورش در امور بین‌الملل طی سال جدید، گفت: مهم ترین اولویت وزارت آموزش و پرورش در سال آینده این است که مدارس خارج از کشور بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: در همین راستا شیوه های اداره مدارس را بررسی کرده و مشغول ایجاد تغییراتی در آن هستیم؛ زیرا با شیوه های قبلی امکان اداره مدارس خارج از کشور را نداریم؛ زیرا بودجه ای که برای مدارس خارج از کشور اختصاص یافته، محدود و حدود 27 میلیارد دلار است.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز، این بودجه امکان اعزام نیروی انسانی را از داخل کشور مشابه سال های قبل را فراهم نمی‌کند، به همین منظور ما مجبوریم از روش های دیگر نیروی انسانی خود را تامین کنیم.

وی اظهار کرد: ما از میان معلمان بازنشسته،‌ فرهنگیانی که علاقه‌مند هستند و به نوعی همسرشان خارج از کشور است یا دانشجویانی که در خارج از کشور سکونت دارند،‌ نیروی انسانی خود را انتخاب می کنیم تا مدارس خارج از کشور بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

کریمی با اشاره به مهم ترین اولویت وزارت آموزش و پرورش در امور بین‌الملل بیان کرد: با توجه به تغییر شرایطی که در نیروی انسانی و چارچوب های آن وجود دارد؛ مهم‌ترین اولویت وزارت آموزش و پرورش در امور بین‌الملل، تداوم فعالیت مدارس خارج از کشور در سال تحصیلی آینده است.

وی با اشاره به آخرین آمار دانش آموزان پناهنده که در کشورمان مشغول به تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 470 هزار دانش‌آموز پناهنده در مدارس ایران مشغول به تحصیل هستند. عمده این پناهندگان از کشور افغانستان هستند؛ اما از سایر کشورهای دیگر نیز دانش آموز پناهنده وجود دارد.

قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین الملل با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ثبت نام کودکان پناهنده در مدارس، تاکید کرد: سیاست کلی وزارت آموزش و پرورش در امور بین المللی در راستای تاکید مقام معظم رهبری پیش می رود که هیچ دانش آموز پناهنده‌ای فارغ از اینکه مدارک اقامتی معتبر داشته باشند یا خیر، باید در مدارس ثبت نام شود. به همین منظور وزارت آموزش و پرورش تمامی خدمات آموزشی خود را در کنار سایر دانشجویان ایرانی،‌ در اختیار دانش آموزان پناهنده قرار می دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004326

وب گردی

وب گردی