دومین دوره مسابقات «نجات تخم مرغ» در واحد دامغان برگزار شد

دومین دوره مسابقات نالج کاپ - چالش جاذبه، «نجات تخم‌مرغ» به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از دامغان، سیدرحیم کیاحسینی رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: اقبال به مسابقات علمی در سطح دانشگاه و شهرستان دامغان به اندازه‌ای است که ما را به برگزاری سالانه این سری از مسابقات ترغیب می‌کند.

وی افزود: دراین دوره بیش از 100 نفر در قالب 45 گروه از دانشجویان و دانش‌آموزان دامغانی در محوطه ساختمان دانشکده داروسازی واحد دامغان به رقابت پرداختند که با قضاوت گروه داوران، ۳ گروه حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

کیاحسینی با قدردانی از گروه‌های حاضر در این مسابقات، حمایت‌های سرپرست واحد دامغان و حوزه معاونت علمی، تاکید کرد: نالج کاپ عرصه‌ی نوآوری، استعداد و لیاقت جوان است و این مجموعه از مسابقات با توجه به ابراز علاقه دانشجویان و دانش‌آموزان ادامه خواهد داشت و تلاش خواهیم کرد مسابقات را با جذابیت بیشتر در دوره‌های بعدی اجرا کنیم.

وی با اشاره به همت جمعی 21 نفر از دانش‌آموزان هنرستان فنی و حرفه‌ای رهپویان دانش سما دامغان در قالب 7 گروه فعال با موفقیت بیش از 60% در این دوره از مسابقات، افزود: باید از رهگذر مسابقات تفننی و ایده‌سنجی علمی در گروه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی، فضایی را مهیا کنیم تا باورهای علمی و عملیاتی را رصد کرده و به رشد و باروری دانش‌محور در جامعه هدف دست یابیم.

حامد سهیلی رییس گروه داوران این دوره از مسابقات درباره ملاک‌های ارزیابی داوران، اظهار کرد: سالم رسیدن تخم مرغ و خارج شدن از سازه پس از برخورد با زمین بدون دخالت انسان، خلاقیت، نوآوری و زیبایی سازه و نیز تعادل سازه طراحی شده، مدت زمان سقوط و وزن کمتر سازه از ملاک‌های ارزیابی داوران در این مسابقه بود.

به گزارش ایسکانیوز، گروه اول با حضور علیرضا شفیعی و محسن بابامیر 95 امتیاز از 100 امتیاز مسابقه را کسب کردند و حائز رتبه اول شدند؛ محمدرضا خراشی، مشیر صادقی و سیدمحمدجواد راستبود در قالب گروه پرواز از هنرستان فنی و حرفه‌ای رهپویان دانش سما دامغان با 88 امتیاز، دوم و گروه اندیشه با ترکیب بهنام لطفی و مهرشاد غلامی از هنرستان مذکور با 85 امتیاز سوم شدند و جوایز نقدی این دوره را کسب کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004375

وب گردی

وب گردی