مامایی حسّ باشکوه‏‌ترین لحظه‌هاست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل شغل مامایی را حسّ باشکوه‏‌ترین لحظه‏‌ها توصیف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اردبیل، اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در مراسم جشن دانش‌‏آموختگی رشته‌‏ی مامایی در روز جهانی ماما اظهار کرد: مامایی حسّ باشکوه‏‌ترین لحظه‏‌هاست، لحظه‏‌هایی هم سخت، هم با طراوت و هم شیرین.

رسولی با یادآوری مسئولیت سنگین این حرفه، اضافه کرد: حرفه‏‌ی مامایی مسیر خدمت به دیگران، خدمت به خانواده‏‌ها و خدمت به همنوعان است.

وی رشته‌ی مامایی را بسیار زیبا و باطراوت تعریف کرد و افزود: مامایی، دیدن زیباترین اشکها و دلنشین‌‏ترین لبخندهاست.

رسولی والدین دانشجویان را به باغبان تشبیه کرد و گفت: پدر و مادرها از زمان تولد فرزندان به این شکوفه‏‌ها می‌‏رسند و همیشه نگران و پیگیر هستند و همه سختی‏‌ها را تحمل می‏‌کنند و به جان خود می‏‌خرند تا فرزندان‏‌شان مسیر رشد و ترقی خود را طی نمایند.

وی این جشن را سرآغاز موفقیت جدیدی برای دانش‌‏آموختگان دانست و تصریح کرد: دانشگاه همیشه خانه‏‌ی شما است و شما می‏‌توانید برای تحقیق، ادامه‌‏ی تحصیل و فعالیت‏‌های علمی و اجتماعی از دانشگاه بهره‏‌مند شوید.

نماینده‌ی جامعه‌‏ی مامایی استان اردبیل نیز با اشاره به شعار امسال روز جهانی ماما « ماما، مدافع حقوق زنان است» دفاع و صیانت از حقوق زنان را از وظایف حرفه‌‏ی مامایی برشمرد و افزود: مامایی شغلی است که همراه مادر در طول زمان بارداری، قبل و بعد آن است.

المیرا کنتراتچی گفت: مامایی جذاب و شادی‏‌آور است و در انتقال مخلوق خالق به خانواده‌‏ها موثر است.

وی به توانمندسازی و حرفه‌‏ای کردن دانش‌‏آموختگان اشاره کرد و افزود: در تمامی مراحل شغلی، دانش خود را افزایش دهید، مطالعه‌‏ی کامل و جامع از آیین‏‌نامه‏‌ی پزشکی داشته باشید و اخلاق حرفه‌‏ای را رعایت کنید.

کد خبر: 1004377

وب گردی

وب گردی