تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون کاردانی به کارشناسی از مرز 47 هزار نفر گذشت/ احتمال تمدید مهلت ثبت‌نام

مشاور عالی سازمان سنجش با تأکید بر اینکه ساعت 24 امشب شانزدهم اردیبهشت ماه آخرین مهلت ثبت نام در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1398 است، گفت: تا ساعت 8 صبح امروز دوشنبه 16 اردیبهشت، تعداد 47 هزار و 432 نفر نسبت به ثبت‌نام و انتخاب‌ رشته در این آزمون اقدام کرده اند.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص آخرین اخبار از آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته، گفت: بر اساس برنامه زمانی از پیش اعلام شده، ثبت نام برای شرکت در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1398 منحصرا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش از روز سه شنبه دهم اردیبهشت ماه 98 آغاز و در پایان وقت امروز دوشنبه شانزدهم اردیبهشت ماه پایان می پذیرد.

وی افزود: کلیه متقاضیان واجد شرایط عمومی و اختصاصی به شرح مندرج در اطلاعیه این سازمان و دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته که روی سایت سازمان قرار گرفته است، می توانند در این آزمون ثبت نام نمایند.

مشاور عالی سازمان سنجش ادامه داد: در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1398 جمعا برای تعداد 66 کد رشته امتحانی پذیرش صورت می گیرد که پذیرش دانشجو در 16 کدرشته امتحانی از طریق آزمون و پذیرش در 50 کدرشته دیگر صرفا بر اساس سوابق تحصیلی یا به عبارت دیگر پذیرش بدون آزمون صورت می گیرد.

وی افزود: تا ساعت 8 صبح امروز دوشنبه 16 اردیبهشت ماه سال 98 تعداد 47 هزار و 432 نفر نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته در این آزمون اقدام کرده اند.

توکلی تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت‌نام منحصراً به‌صورت اینترنتی انجام می‌گیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال است، با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و پرداخت مبلغ ۳۴۰ هزار ریال (۳۴ هزار تومان) به عنوان وجه ثبت‌نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

وی افزود: مشاور عالی سازمان خاطرنشان کرد: چنانچه داوطلبی علاقه مند به شرکت در گزینش رشته‌های تحصیلی مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی– غیرانتفاعی است، لازم است که علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۶۹ هزار ریال (۶ هزار و ۹۰۰ تومان) دیگر نیز برای دوره‌های مذکور اقدام کند.

مشاور عالی سازمان سنجش خاطر نشان کرد: آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۱۳۹۸ (برای آن دسته از رشته‌های امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است) در روز جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ برگزار خواهد شد.

شنیده‌های خبرنگار ایسکانیوز حاکی از آن است که مهلت ثبت نام در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1398 تمدید می شود و در اطلاعیه های بعدی سازمان سنجش اعلام خواهد شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004384

وب گردی

وب گردی