دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین، کلینیک صنعتی تأسیس می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین، گفت: با توجه به تغییر نگرش صنایع گوناگون برای بهره‌مندی از دانشگاه و افراد متخصص، درصددیم یک کلینیک صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان قزوین تاسیس کنیم تا با بهره‌‌مندی از متخصصان دانشگاهی، به رفع مسائل موجود در صنایع گوناگون بپردازیم.

مرتضی موسی‌خانی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره همجواری دانشگاه با صنعت و دستاوردهای حاصل از آن گفت: با توجه به اینکه واحد قزوین در مجاورت شهرک‌های صنعتی کاسپین و البرز قرار دارد، این تعامل میان دانشگاه و صنعت به دلیل همجواری موجود فراهم شده است و بسیاری از دانشجویان رشته‌‌های فنی و مهندسی برای طی دوران کارآموزی همچنین فارغ‌التحصیلان واحد قزوین در این صنایع مشغول به کار هستند.

وی افزود: در سال‌‌های اخیر که اهمیت حضور دانشگاه در کنار صنعت بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، پروژه‌های مختلفی از صنعت به دانشگاه واگذار شده که این امر نشان‌‌دهنده جلب اعتماد صنایع گوناگون از طرف دانشگاه است. دانشگاه آزاد قزوین هم با توجه به توانمندی که در امور فنی و مهندسی و رباتیک دارد، با دریافت پیشنهادهای مختلف از سوی صنایع گوناگون اقدام به ساخت ربات برای برخی کارخانجات کرده که دستاوردی بزرگ برای دانشگاه آزاد محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در ادامه درباره همکاری واحد قزوین با دیگر مراکز و سازمان‌های مختلف در این استان تاکید کرد: با ارگان‌های مختلفی چون شهرداری تهران و اداره برق قزوین قراردادهایی منعقد کردیم و حتی در شهرهای دیگر کشور با صنابع مختلف تبادلاتی داشتیم.

موسی‌خانی درباره اهمیت همجواری دانشگاه با صنعت و اثرات آن یادآور شد: اگر دانشگاه در دل صنعت ایجاد شود بدون تردید، تاثیر بسزایی در گسترش اشتغال‌زایی کشور خواهد داشت، به این ترتیب دانشگاهی که در کنار صنایع مختلف تاسیس شود براساس نیازهای کشور، کارخانجات و صنایع گوناگون اقدام به جذب رشته و پذیرش دانشجو می‌کند تا نیروی متخصص لازم برای کار و اشتغال در صنعت تربیت کند.

وی تاکید کرد: در گذشته، ایجاد یک کلینیک صنعتی را در کنار شهرک‌های صنعتی واحد قزوین در نظر داشتیم که متاسفانه مسئولان این شهرک‌‌ها در آن سال‌‌ها به دلیل عدم اعتماد به دانشگاه به تنهایی اقدام به راه‌اندازی این کلینیک کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین در پایان متذکر شد: در حال حاضر با توجه به تغییر نگرش صنایع گوناگون برای بهره‌مندی از دانشگاه و افراد متخصص درصددیم تا یک کلینیک صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان قزوین تاسیس کنیم تا از متخصصان دانشگاهی در مسئله عارضه‌‌یابی واحدهای صنعتی و شناخت چالش‌های واحدهای تولیدی فعال و نیمه فعال در بخش اعتبارات و تامین نیروی انسانی بهره‌مند شویم و برای صنایع مختلف کشور گام برداریم. بدون تردید این تعامل مناسب میان دانشگاه آزاد و صنایع مختلف، منجر به درآمدزایی، اشتغال‌زایی و خودکفایی در تولید بسیاری از محصولات وارداتی کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004395

وب گردی

وب گردی