کاهش فروش گوشی‌‌های اپل

شرکت اپل از کاهش فروش محصولات خود در سه ماهه انتهایی و ابتدایی سال های 2018 و 2019 خبر داد که همین امر موجبات نگرانی این شرکت را فراهم کرده است.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، اپل که این روزها شاهد عرضه گوشی‌های هوشمند فراوان و متعددی در بازار است، برای حفظ سهم خود از بازار گوشی‌های هوشمند کار دشواری پیش رو دارد.

کاهش فروش گوشی آیفون منحصر به یک نقطه خاص از جهان نیست و تقریباً در همه بازارهای جهانی استقبال از این گوشی کاهش یافته است. از جمله نقاط جهان که فروش آیفون در آن کاهش یافته می‌توان به اروپا، چین، ژاپن و آمریکا اشاره کرد. در دیگر نقاط قاره آسیا نیز شرایط به همین منوال است.

کاهش تقاضا برای خرید آیفون در چین، افزوده نشدن امکانات جذاب به آیفون‌های جدید و رقابت شدید شرکت‌های رقیب و تازه نفس از جمله دلایل این نزول است. اپل مدتی است از اعلام دقیق میزان آیفون‌های عرضه شده خود خودداری می‌کند؛ اما برآوردهای مؤسسه پژوهشی «‌آی دی سی» از کاهش ۳۰ تا ۲۰ درصدی فروش آیفون در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل حکایت می‌کند.

اپل در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ از محل فروش آیفون حدود ۳۱ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004399

وب گردی

وب گردی