تولید محصولات جدید دانش بنیان در بخش خطوط انتقال نیرو

یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه تولید یراق‌آلات خطوط انتقال نیرو شبکه توزیع و پست‌های فشار قوی موفق به تولید دو محصول دانش بنیان جدید شد.

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، علیرضا فیض‌زاده، مدیر توسعه بازار یک شرکت دانش بنیان در خصوص محصولات خود گفت: محصولات تولیدی این شرکت، مورد مصرف در خطوط انتقال نیرو و پست‌های فشار قوی هستند و دو محصول دانش‌بنیان «دمپر ۶ رزونانسه» و «اسپیسر دمپر ۶ باندله» با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ساخته شدند.

وی افزود: کار اصلی «دمپر ۶ رزونانسه» مانند انواع دیگر محصولات دمپر، جذب ارتعاشات آئولین است و استفاده از این نوع دمپر به دلیل بهبود عملکرد علاوه بر بالا بردن کیفیت، باعث نگهداری بهتری از خطوط انتقال نیرو می‌شود.

به گفته مدیر توسعه بازار این شرکت، شرکت‌های برق منطقه‌ای مصرف کننده محصولات ما هستند.

فیض‌زاده خاطرنشان کرد: محصولات دمپر ۶ رزونانسه، اسپیسر دمپر ۴و ۶ باندله و اسپیسر بین فازی و مقره کامپوزیتی تا سطح ۵۰۰ کیلو ولت محصولاتی جدید در شرکت هستند و عمده مصرف برخی از این محصولات در پروژه‌های صادراتی از جمله خطوط انتقال نیروی کشور پاکستان است.

وی افزود: با اتمام تست‌های نوعی مقره‌های کامپوزیتی ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت در کشور اسپانیا بتوانیم منشأ خدمات بیشتری در عرصه ارتقا کیفی خطوط انتقال نیروی کشور باشیم.

مدیر توسعه بازار این شرکت تصریح کرد: دمپر ۶ رزونانسه با مسنجر فولاد ضد زنگ یکی از پروژه‌های واحد تحقیق و توسعه شرکت به واسطه مشکلات موجود در خصوص خوردگی و کاهش عملکرد دمپرها در مناطق خاصی از کشور پاکستان بود که مطالعه و ساخت آن موجب افزایش چشمگیر عملکرد دمپرها نصب شده در طولانی مدت شد.

وی با بیان اینکه این شرکت به عنوان اولین تولیدکننده محصولات خط انتقال کامل‌ترین آزمایشگاه ارتعاشات کشور فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: با توجه به عدم وجود تقاضا و پروژه‌های مشابه در کشور عملاً مطالعه و تولید بخشی از محصولات دانش‌بنیان شرکت صرفاً با نگاه صادرات انجام پذیرفته است و در آینده بخشی از ظرفیت تولید محصول دانش‌بنیان اسپیسر دمپر ۴ باندله و ۶ باندله جهت پروژه‌های توسعه‌ای داخل کشور مورد استفاده می‌گیرد.

فیض‌زاده درباره صادرات این محصول دانش بنیان با اشاره به تحویل بیش از ۲۵ پروژه به کشور پاکستان و صادرات محصولات به ۱۵ کشور دیگر از جمله سریلانکا، مجارستان، عمان، عراق، افغانستان، ترکمنستان، تاجیکستان، اتیوپی، الجزایر، بنگلادش، ارمنستان، آذربایجان، لبنان، عربستان و سوریه اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر به دلیل تشدید تحریم‌ها و عدم امکان گشایش اعتبار اسنادی، صادرات این شرکت به شکل محسوسی کاهش یافته است که امیدواریم با رفع موانع موجود روند پیشین صادرات از سر گرفته شود.

وی با بیان اینکه کشور در این حوزه هیچ‌گونه وارداتی ندارد، خاطرنشان کرد: با تولید این محصولات دانش بنیان ضمن ایجاد اشتغال برای تعدادی از جوانان مستعد کشور، با افزایش ظرفیت تولیدی و خرید ماشین آلات جدید امیدواریم بتوانیم نقش موثرتری در ایجاد شغل و ارتقا کمی و کیفی محصولات ملی ایفا کنیم.

وی همچنین درباره تسهیلات اخذ شده از صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: روند کلی اخذ تسهیلات از صندوق نوآوری و شکوفایی با توجه به همدلی و جدیت پرسنل این صندوق با شرکت‌های دانش بنیان خوب و قابل تقدیر بوده است، در عین حال برخی الزامات و موانع بروکراتیک صندوق موجب شده تا شرکت مجبور به گشایش اعتبار اسنادی بانکی با توجه به شرایط و مشکلات موجود شود که این امر موجب تأخیر در پرداخت فاز اول تسهیلات و همزمانی با افزایش نرخ ارز و ضرر مالی قابل توجه شرکت در سرمایه‌گذاری خط تولید جدید شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004430

وب گردی

وب گردی