دستگیری سارق حرفه ای  با لباس مبدل و ۳۰۰ دسته کلید

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت گفت: این متهم با ۳۰۰ دسته کلید که همراه داشت انواع قفل‌ها را باز می‌کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ کارآگاه خیرالله دولتخواه به تشریح جزئیات این خبر پرداخت و گفت: با وقوع چندین سرقت مشابه طی یکسال گذشته در محدوده‌های شهرک‌های محدوده شرق و غرب تهران و همچنین شکایت تعدادی از مالباختگان، تیمی از مأموران پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی گفت: در بررسی‌های فنی و تخصصی که کارآگاهان این پایگاه انجام دادند مشخص شد که نحوه سرقت‌ها همه به یک شکل است و سارق یا سارقان بدون تخریب در منازل و صرفاً با باز کردن قفل درهای ورودی، وارد منزل شده و اقدام به سرقت می‌کنند و این در حالی است که در تمامی سرقت‌های یکی از اموال مسروقه که به صورت ثابت به سرقت برده می‌شود، تلویزیون، ال سی دی و یا ال ای دی است.

وی افزود: این مساله سرنخ‌های جدیدی در اختیار کارآگاهان قرار داد و تحقیقات وارد مرحله‌ای جدید شد تا این که در آخرین روزهای فروردین ماه امسال، پرونده شکایتی در خصوص سرقت منزل به پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت ارجاع شد که طی آن شاکی اظهار داشت که فیلم دوربین مداربسته منزلش ردی از یک سارق را نشان می‌دهد.

سرهنگ دولتخواه گفت: بلافاصله با هماهنگی مرجع قضائی فیلم مذکور مورد بررسی قرار گرفت که طی آن مشاهده شد سارق پس از پیاده شدن از یک خودروی سواری سبز رنگ با استفاده از دسته کلیدی که داشته قفل‌های منزل را باز کرده و در حالی که لباس نظامی به تن داشته وارد منزل شده و پس از سرقت لوازم منزل از جمله تلویزیون الی سی دی، را به وسیله خودروی سواری مذکور به سرقت برده است.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت، تصریح کرد: در بررسی‌ها بعدی از فیلم‌های ضبط شده از طریق دوربین‌های مداربسته، پلاک خودروی مذکور به دست آمد و بلافاصله با هماهنگی مرکز کنترل پلیس پایتخت مالک خودرو شناسایی و کارآگاهان با هماهنگی مرجع قضائی به منزل مالک خودرو اعزام شدند.

وی گفت: مالک خودرو که صادق نام داشت، در تحقیقات انجام شده اظهار داشت که مدتی است خودرو در اختیار دامادش است که با هماهنگی صورت گرفته مخفیگاه این متهم در محدوده یافت آباد تهران، شناسایی و تیمی از کارآگاهان برای دستگیری متهم به محل اعزام شدند.

سرهنگ دولتخواه افزود: متهم مذکور که فرزاد (۳۸ ساله) نام داشت در مخفیگاهش دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش نیز تعدادی از اموال مسروقه از جمله سه دستگاه تلویزیون ال ای دی و ال سی دی، کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به این که متهم به همراه اموال مسروقه به پایگاه پنجم پلیس آگاهی پایتخت منتقل شد، گفت: زمانی که متهم در برابر کارآگاهان قرار گرفت لب به اعتراف گشود و گفت که حدود یک سال پیش به فکر سرقت از منازل شهروندان افتاده و برای این که شهروندان به ترددهایش در شهرک‌ها و محله‌های شک نکنند، البسه و تجهیزات نظامی به تن کرده و با استفاده از خودروی پدر همسرش، اقدام به سرقت می کرده و اموال مسروقه را پس از انتقال با خودرو به محدوده‌های خلازیر و اطراف آن، به مالخران اموال مسروقه می فروخته است.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، تصریح کرد: متهم در پاسخ به این سوال که چرا هر بار در سرقت‌های خود اقدام به سرقت تلویزیون، ال سی دی و یا ال ای دی می کرده، گفت، با توجه به این که در میان مالخران این وسیله خانگی خرید و فروش خوبی داشته و به سرعت فروش می رفته اقدام به سرقت آن می کرده است.

سرهنگ دولتخواه، ادامه داد: در بازرسی از وسایل متهم نیز ۳۰۰ قطعه کلید با طرح‌های متخلف از جمله کلیدهای معمولی و کامپیوتری کشف شد که متهم در توضیح این مطلب نیز گفت که با دسته بندی کلیدها و کدگذاری روی آنها می توانسته در کمترین زمان ممکن نوع کلیدی که به قفل درهای ورودی مجتمع‌ها و منازل شهروندان مطابقت داشته را پیدا کند و بدون تخریب و دردسر قفل را باز کند.

رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان گفت: در حال حاضر 8 تن از مالباختگان ضمن حضور در پلیس آگاهی پایتخت، اموال مسروقه خود را شناسایی کرده و با توجه به این امکان دارد مالباختگان بیشتری در این خصوص به پلیس مراجعه کنند، بنا بر دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران، متهم در اختیار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004435

وب گردی

وب گردی