10 نمازخانه مجزا در واحد علوم‌و‌تحقیقات افتتاح شد

سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، گفت: برای نخستین‌بار در واحد علوم و تحقیقات، 10 نمازخانه در ساختمان‌های مختلف آماده کرده ایم تا نماز جماعت برپا شود.

محمد قهدریجانی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره برنامه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برای ماه مبارک رمضان اظهار کرد: برنامه های متنوعی مانند جزءخوانی قرآن کریم، تفسیر سوره حشر، برگزاری کانون های تدبر در قرآن، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برگزاری مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)، برگزاری مراسم شب‌های قدر و همچنین اعتکاف رمضانی را در نظر گرفته ایم.

وی با اشاره به آماده‌سازی 10 نمازخانه در سطح دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات، ادامه داد: در حد امکان، برنامه های مذهبی متفاوتی را برای دانشجویان نمازگزار و روزه‌دار در نظر گرفته ایم. برای نخستین بار در واحد علوم و تحقیقات، 10 نمازخانه در ساختمان‌های مختلف آماده کرده ایم تا نماز جماعت برپا شود. در سال های گذشته، دانشجوی مؤمن از ساختمان های بالا و پایین باید مسافت زیادی را طی می کردند تا به مسجد دانشگاه برسند اما حالا 10 ساختمان، هر کدام یک نمازخانه و یک امام جماعت مجزا دارند.

سرپرست معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با تأکید بر این‌که تهیه افطاری برای دانشجویان این واحد، هیچ هزینه‌ای برای دانشگاه ندارد، تصریح کرد: نمازخانه‌های واحد علوم و تحقیقات را تجهیز کردیم و دانشجویان هم بسیار خوشحال هستند. در حال جمع‌آوری نذورات و جست‌وجوی بانیان خیّر هستیم، حتی یک ریال از بودجه دانشگاه هزینه نمی‌کنیم و پول تمام برنامه‌های معرفتی، شب های قدر و افطاری‌ها را از نذورات تأمین می کنیم.

قهدریجانی خاطرنشان کرد: متأسفانه بعد از حادثه اتوبوس، واحد علوم و تحقیقات، روزهای سختی را پشت سر گذاشت؛ اما با برگزاری برنامه های فرهنگی متنوع، شور و نشاط را به واحد برگرداندیم و اعتماد دانشجویان را دوباره جلب کردیم. به تازگی افتتاحیه المپیاد ورزشی بین‌رشته‌ای را با شرکت بیش از هزار و 100 دانشجو و اختتامیه این المپیاد را با حضور 600 نفر برگزار کردیم. برنامه های مفصلی نیز برای ازدواج دانشجویی، روز استاد، روز جوان، اعیاد شعبانیه و ... برپا کردیم.

وی در پایان گفت: تنها دانشجویان مذهبی، مخاطبان ما نبوده اند و دانشجویان را در سطوح مختلف، جذب برنامه های فرهنگی خود کرده ایم که حاصل لطف خدا و حمایت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004439

وب گردی

وب گردی