دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه علوم زیستی معرفی شدند

11 دانشگاه از کشور توانسته‌اند در رتبه‌بندی علوم زیستی موسسه تایمز در سال 2019 بدرخشند. در این میان دانشگاه فردوسی مشهد رتبه اول، دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران رتبه دوم و دانشگاه اصفهان رتبه سوم را کسب کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، اگر کمی به حوزه علمی و آموزشی علاقه‌مند باشید و درخشش موسسات و دانشگاه‌های کشور را در سطح جهانی پیگیری کنید،‌ قطعا نام پایگاه رتبه‌بندی تایمز را شنیده‌اید. این پایگاه از جمله معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی به شمار می‌رود که از سال 2013 فعالیت خود را آغاز کرد.

این موسسه علاوه بر رتبه‌بندی کلی، دانشگاه‌ها را در 11 حوزه موضوعی نیز ارزیابی می‌کند که از جمله آن می توان به علوم زیستی، علوم فیزیک، علوم اجتماعی، علوم انسانی و غیره اشاره کرد. این موسسه، با استفاده از 13 شاخص عملکرد، دانشگاه‌ها را رتبه‌بندی می‌کند؛ اما رتبه‌بندی علوم زیستی کمی دقیق‌تر است و به بررسی شاخص هایی مرتبط با رشته هایی مانند کشاورزی و جنگلداری، علوم زیستی، علوم دامپزشکی و علوم ورزشی می‌پردازد.

رتبه‌بندی علوم زیستی 2019، افزایش یافته و از 502 دانشگاه سال گذشته، به 751 دانشگاه رسیده است. شاخص های رتبه بندی علوم زیستی شامل آموزش (با سهم 27.5 درصد)، تحقیق (با سهم 27.5 درصد)، استناد (با سهم 35 درصد)، چشم‌انداز بین‌المللی (با سهم 7.5 درصد) و درآمد صنعت (با سهم 2.5 درصد) است.

براساس رتبه بندی 2019 موسسه تایمز، دانشگاه هاروارد برای سومین سال متوالی توانسته است رتبه اول را کسب کند، این در حالی است که دانشگاه کمبریج در رتبه دوم و دانشگاه آکسفورد در رتبه سوم قرار دارد.

جدول زیر دانشگاه‌های برتر کشور در رتبه‌بندی موضوعی علوم زیستی موسسه تایمز طی سال 2019 را نشان می دهد:

11 دانشگاه از کشور توانسته‌اند در رتبه‌بندی علوم زیستی موسسه تایمز در سال 2019، بدرخشند. در این میان، دانشگاه فردوسی مشهد توانسته است رتبه اول را کسب کند. دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و اصفهان نیز به ترتیب توانستهاند رتبه دوم و سوم را در رتبه‌بندی موضوعی علوم زیستی تایمز کسب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004445

وب گردی

وب گردی