توسعه همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان راهی برای مقابله با دور جدید تحریم‌های ظالمانه

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران، با اشاره به این‌که باید به شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد کرد، گفت: امضای تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان راهی برای مقابله با دور جدید تحریم‌های ظالمانه در سال رونق تولید و شکوفایی صنعت داخلی است.

عباس اسدروز مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناروی ایسکانیوز، گفت: فلسفه شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان در حوزه نفت، کمک به توسعه شرکت‌های نفتی و تولید قطعات و تجهیزات جدید با بهره گیری از دانش و تجربیات دانشگاهیان است.

وی افزود: در شرایط فعلی، فشار بیشتری بر واحدهای توسعه ای وارد می شود و این شرایط بهترین زمان برای حضور موثر فعالیت‌های دانش‌بنیان برای کمک به رفع مشکلات واحدهای قدیمی و تولید محصولات جدید است.

مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران تصریح کرد: مراحل شکل گیری و توسعه استارت‌آپ‌ها در دو مرحله ویکند و دمو صورت می گیرد، به صورتی که استارت آپ‌های ویکند در مرحله ارائه طرح هستند و استارت آپ‌های دمو در مرحله صنعتی شدن و ملحق شدن به یک واحد صنعتی قرار می گیرند.

وی امضای تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان را راهی برای مقابله با دور جدید تحریم‌های ظالمانه در سال رونق تولید و شکوفایی صنعت داخلی دانست.

اسدروز گفت: انعقاد قرارداد با شرکت های دانش‌بنیان از دو طریق انجام می‌شود به طوری که وزارت نفت در این خصوص وندورلیستی از شرکت‌ها را تهیه کرده است که شرکت بازرگانی وزارت نفت ایران با ورود به این لیست بعد از انجام بازدیدهای میدانی ارتباطات را در حوزه مترینگ، خطوط لوله، بارگیری برقرار می‌کند.

وی تاکید کرد: انعقاد قرارداد یا از طریق فراخوان عمومی و برگزاری مناقصات یا از طریق قوانین وزرات نفت صورت می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت پایانه های نفتی ایران، تصریح کرد: باید به شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد کنیم چرا که این شرکت‌ها اجازه ندادند در حوزه هایی که با مشکلات جدی رو‌به‌رو بودیم این انحصار از طرف کشورهای صاحب تکنولوژی میدان‌داری کند. از طرف دیگر اجازه ندادیم که فرایندهای اصلی‌مان در دریافت و ذخیره سازی و صادراتی دچار توقف و یا اختلال شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004447

وب گردی

وب گردی