پذیرش دانشجویان در ۲ رشته جدید علوم شناختی آغاز می‌شود

پذیرش دانشجویان در ۲ رشته جدید تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد از سال تحصیلی آینده آغاز می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، علیرضا مرادی رئیس موسسه آموزش عالی علوم شناختی بیان کرد: ۲ رشته جدید تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد «علوم شناختی- طراحی و خلاقیت» و «علوم شناختی- رسانه» از سال تحصیلی آینده در این مرکز آموزشی دایر و فعالیت این رشته ها با پذیرش دانشجو آغاز می شود. این اقدام با حمایت های ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری برای ارتقا و گسترش حوزه های علوم شناختی انجام شد.

مرادی ادامه داد: خلاقیت یکی از محورهای اصلی در مباحث روانشناسی به ویژه روانشناسی شناختی است که بر اساس توانائی های ذهنی و شناختی برای دست یابی به اندیشه‌های بدیع، و نوآوری ها مطرح می شود. بدیهی است توجه به ابعاد این بعد از توانائی های بشر موضوع این رشته است.

وی در رابطه با رشته علوم شناختی و رسانه گفت: مخاطب شناسی و توجه به محتوای مطالب تولیدی برای انتشار در رسانه ها برای تاثیر گذاری بر ذهن نیز از موضوعات مهم در حوزه دانش علوم شناختی به حساب می آید. توجه به این مهم می تواند در جذب مخاطبان و نیز تولید علمی محصولات رسانه ای بسیار موثر باشد.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم شناختی همچنین عنوان کرد: با توجه به اهمیت خلاقیت و نوآوری در فعالیت های مختلف علمی و ذهنی و نیز تولید محصولات رسانه ای، درسال تحصیلی آینده فعالیت آموزشی این دو رشته با پذیرش 10 الی 15 دانشجو در هریک از این رشته ها در این موسسه آغاز می شود.

مرادی با بیان اینکه در نتیجه تلاش های انجام شده ، جایگاه پژوهشکده علوم شناختی به موسسه آموزش عالی علوم شناختی ارتقاء یافته است، گفت: خوشبختانه این مرکز آموزش عالی از این پس می تواند با هویت مستقل به پذیرش دانشجو اقدام کند.

وی با اشاره به اینکه موسسه آموزش عالی علوم شناختی درحال حاضر در مقاطع ارشد و دکتری در حال فعالیت آموزشی است، ابراز کرد: تاکنون بیش از یکصد دانشجو در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از این موسسه فارغ التحصیل شدند و هم اینک افزون بر یکصد و 80 دانشجو نیز در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مختلف علوم شناختی مانند “روانشناسی شناختی”، “توانبخشی شناختی” “ذهن، مغز و تربیت” و در مقطع دکتری در رشته های “علوم اعصاب شناختی”، ”مدل سازی شناختی”، ”زبان شناسی شناختی”، ”روان شناسی شناختی”، ”شناخت اجتماعی” و “فلسفه ذهن” در این مرکز آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم شناختی با بیان اینکه چندین طرح تحقیقاتی درحوزه های علوم شناختی در این موسسه آموزشی با موفقیت به انجام رسیده است، گفت: اجرای طرح هنجاریابی آزمون حافظه برای کل افراد جامعه در سطح کشور و استاندارد کردن برنامه های ویژه آموزش و پرورش شناختی برای کمک به برنامه های آموزشی در وزارت آموزش و پرورش و نیز تعلیم و تربیت از جمله فعالیت های تحقیقاتی این مرکز است.

مرادی همچنین عنوان کرد: برگزاری همایش های علمی با حضور اساتید داخلی و خارجی در راستای بازتوانی شناختی و ترویج و ارتقای علوم شناختی از دیگر سیاست های علمی موسسه آموزش عالی علوم شناختی است و برای ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی و تبادل آخرین اطلاعات و یافته های علمی و آشنایی بیشتر متخصصان، یک کنفرانس بین المللی علوم شناختی نیز با حضور محققان، صاحبنظران و دست اندرکاران داخلی و بین المللی در آینده در ایران برگزار می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004451

وب گردی

وب گردی