تعلیق سهمیه‌بندی بنزین کشور را مجبور به پرداخت هزینه مضاعفی کرد

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات طی بیاینه ای اعلام کرد: ای کاش وزارت نفت تحت مدیریت مهندس زنگنه سهمیه‌بندی را فقط به این جهت که مربوط به دولت قبل است تعلیق نمی‌کرد، که امروز کشور مجبور نباشد برای بازگشت به عقب هزینه مضاعف بپردازد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات میزگرد « سهمیه‌بندی و افزایش قیمت‌های حامل‌های سوخت» با حضور دانشجویان و چهره‌های مختلف حامی و منتقد دولت؛ برگزار شد و این تشکل دانشجویی در پایان این میزگرد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ای کاش وزارت نفت تحت مدیریت مهندس زنگنه سهمیه‌بندی را فقط به این جهت که مربوط به دولت قبل است تعلیق نمی‌کرد، که امروز کشور مجبور نباشد برای بازگشت به عقب هزینه مضاعف بپردازد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: وزارت نفت دولت تدبیر در طی شش سال گذشته سهمیه‌بندی و سامانه هوشمند کارت سوخت را غیرلازم می‌دانست و از هیچ تلاشی برای حذف این دستاورد دولت نهم و دهم دریغ نکرد. اما امروز با بازگشت به تصمیم دولت قبل اشتباه خود را محرز یافته و به دنبال دوباره سهمیه‌بندی کردن حامل‌های سوخت است.

در بخشی دیگر از این بیانیه آمده است: به هر صورت برای مقابله با قاچاق به ویژه قاچاق سازمان یافته سوخت و هوشمند‌سازی و کنترل مصرف؛ سهمیه‌بندی تصمیمی صحیح و درست برای اقتصاد کشور است و می‌تواند موجب افزایش درآمد ریالی و ارزی دولت جمهوری اسلامی گردد.

این بیانیه ادامه می دهد: با این حال با وجود مثبت بودن سهمیه‌بندی، افزایش قیمت حامل‌های انرژی می‌توانند موجب فشار بر معیشت مردم به ویژه قشر متوسط درآمدی شود، لذا افزایش قیمت به طوری که بتواند با قاچاق مقابله و در عین حال حداقل میزان فشار را بر معیشت مردم داشته باشد نیاز به کارشناسی و بررسی دقیق دارد.

این بیانیه در پایان تاکید می کند: همچنین زمان‌بندی شروع این طرح نیز به جهت کمترین آسیب به زندگی مردم نیاز به کارشناسی و بررسی دقیق جوانب امر دارد. ای کاش وزارت نفت تحت مدیریت مهندس زنگنه سهمیه‌بندی را فقط به این جهت که مربوط به دولت قبل است تعلیق نمی‌کرد، که امروز کشور مجبور نباشد برای بازگشت به عقب هزینه مضاعف بپردازد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004476

وب گردی

وب گردی