ربات هوشمند خانگی ساخته شد

محققان مشهدی با کاربرد فناوری هوش مصنوعی موفق به ساخت ربات هوشمند خانگی شدند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، ربات هوشمند خانگی توسط محققان در یک استارتاپ طراحی و ساخته شد. این ربات هوشمند با داشتن درصدی دانایی قادر است دستورات را اجرا کند.

محققان مشهدی با کاربرد فناوری هوش مصنوعی موفق به ساخت این ربات هوشمند خانگی شدند.

این ربات دارای قابلیت های مختلفی است که از جمله آنها می توان به حرکت در محیط های ناهموار اشاره کرد. همچنین دستورات صادر شده بعد از پردازش در الگوریتم هوش مصنوعی فرمان ها را به بازوها صادر و در نهایت ربات آن را اجرا می کند. این فرمان ها می تواند دستوراتی همچون «باز کردن در»، «روشن کردن چراغ ها» یا «آوردن یک سیب از یخچال» را شامل شود.

پس می توان گفت به نوعی این ربات هوشمند همچون نیروی کمکی در فعالیت های منزل اشخاص را یاری می دهد.

« مهشید فیلابی » مدیر استارتاپ «پیلا» که طراحی و ساخت این ربات را انجام داده اند توضیحاتی درباره این ربات ارائه داد و بیان کرد: این ربات از سیستم بینایی بهره برده است. همچنین با دارا بودن سنسورهای مختلف همچون دما قابلیت سنجش محیط را دارد. پس با دریافت اطلاعات از محیط اطراف فعالیت ها را انجام می دهد.

فیلابی همچنین بیان کرد: البته این ربات می تواند فرمان ها را به صورتی صوتی نیز دریافت کند که این کار را با تجهیزاتی همچون میکروفن و اسپیکر انجام می دهد. این ربات می تواند به ویلچر افراد معلول نیز متصل شود. هم اکنون با همکاری مرکز فناوری همگرا معاونت علمی به دنبال توسعه مسیر حرکتمان هستیم تا کمک این مرکز محصول را به مرحله تجاری‌سازی برسانیم.

به گفته وی، فناوری هوش مصنوعی این قابلیت را به ربات می دهد که متوجه فرمان ها شده و در نهایت آنها را اجرایی کند. هوش مصنوعی از حوزه های فناوری همگرا است که در دنیا به سرعت در حال رشد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004491

وب گردی

وب گردی