گذراندن دوره فرصت مطالعاتی  برای اعضای هیئت علمی پیمانی و رسمی الزامی است

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تأکید کرد: از سال ۱۳۹۸ گذراندن دوره فرصت مطالعاتی برای اعضای هیئت علمی پیمانی و رسمی آزمایشی الزامی و اعضای هیئت علمی رسمی نیز با گذراندن این دوره از مزایای تشویقی آن بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، برومند در این خصوص اظهار داشت: فرصت‌های مطالعاتی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در جامعه و صنعت زمینه مناسبی را برای ارتقای توانمندی‌ها و مهارت ایشان در جهت انتقال یافته‌های پژوهشی و کسب دانش بومی فراهم می‌سازد.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: در این راستا و برای تقویت و برقراری ارتباط منسجم دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی، با جامعه و صنعت در همه حوزه‌های علمی و همچنین عملیاتی کردن یافته‌های اعضای هیئت علمی و آشنایی آنها با نیازهای واقعی صنعت و جامعه، آیین‌نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی در جامعه و صنعت تصویب و ابلاغ گردید.
به گفته برومند، در این شیوه‌نامه از سال ۱۳۹۸ گذراندن دوره فرصت مطالعاتی برای اعضای هیئت علمی پیمانی و رسمی آزمایشی الزامی و اعضای هیئت علمی رسمی نیز با گذراندن این دوره از مزایای تشویقی آن بهره‌مند خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: ضروری است دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در راستای اجرای آن، اقداماتی از جمله: تدوین و تصویب روند اجرای دوره فرصت مطالعاتی در دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی، تدوین برنامه‌های میان مدت و بلند مدت براساس حوزه‌های تخصصی در جهت بهره‌گیری مناسب از دوره فرصت مطالعاتی و هماهنگی با وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های بخش خصوصی و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری در صورت نیاز را برنامه‌ریزی و اجرا نمایند.
برومند تصریح کرد: همچنین مناسب است وزارتخانه‌ها، دستگاه‌های اجرایی، تشکل‌های بخش خصوصی، پارک‌های علم و فناوری و مراکز فرهنگی و خدماتی کشور جهت بهره‌مندی موثر از این فرصت، اقداماتی چون: تدوین و ابلاغ برنامه اجرایی یا شیوه‌نامه در زیر مجموعه‌های تابعه جهت بهره‌گیری مناسب از دوره فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی، اعلام آمادگی مراکز و مجموعه‌های علاقه‌مند با ذکر تخصص و تعداد اعضای هیئت علمی مورد نیاز و فراهم آوردن شرایط کار و تسهیلات مناسب جهت اعضای هیئت علمی، متناسب با زمینه تخصصی موضوع مورد نظر برای عضو هیئت علمی در طول مدت دوره را برنامه‌ریزی و اجرایی کنند.
گفتنی است طی چند ماه گذشته تفاهمنامه‌های همکاری با وزارتخانه‌های دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نفت، نیرو، صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت از محیط زیست جهت اجرای مناسب فرصت مطالعاتی اعضای هیئت علمی منعقد گردیده است. همچنین با دیگر وزارتخانه‌ها و دستگاههای اجرایی کشور هماهنگیهای اولیه صورت پذیرفته است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004524

وب گردی

وب گردی