دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل، مدرسه مهارتی هتلداری تاسیس می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، گفت: به علت وجود بیش از 150 هتل در شهرسرعین، دانشگاه آزاد اردبیل اقدام به راه‌اندازی یک هتل آموزشی در قالب مدرسه مهارتی کرده که این امر در کنار صنعت هتلداری شهرسرعین، گامی بلند جهت تحقق هم‌جواری دانشگاه با صنعت است.

اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره همجواری دانشگاه با صنعت و ثمرات نزدیکی میان این دو در خودکفایی و توسعه کشور گفت: در حال حاضر، ارتباط مناسبی میان دانشگاه و صنعت وجود ندارد، در واقع باید شرایطی ایجاد شود تا صنعت به دانشگاه اعتماد کرده و از دانش متخصصان داخلی بهره ببرد.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به تغییر رویکرد دانشگاه آزاد، توجه به ایجاد دانشگاه‌هایی در کنار صنایع مختلف مورد توجه قرار گرفته که عملی ساختن چنین امری منجر به توسعه اشتغال دانشجویان و فارغ‌التحصیلان خواهد شد که علاوه بر توسعه و خودکفایی در تولید، بسیاری از محصولات در صنایع مختلف با بهره‌مندی از علم و تخصص دانشگاهیان وارد چرخه تولید و تجاری‌سازی خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل درباره فعالیت واحدهای دانشگاهی این استان در راستای تعامل و خدمات‌رسانی با دیگر صنایع، خاطر نشان کرد: پروژه توسعه خوشه‌های کسب و کار برای توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط استفاده می‌شود که با مشارکت شرکت شهرک‌‌های صنعتی به عنوان متولی در بخش خصوصی و دانشگاه آزاد به عنوان تسهیل‌گر در بخش صنعت ایفای نقش کرده و کارهای مطالعاتی انجام می‌دهد.

رسولی در ادامه یادآور شد: دانشگاه آزاد اردبیل هم از طریق ورود به این خوشه‌های صنعتی و تعامل مناسب با صنایع مختلف، دلایل ضعف و قوت صنایع گوناگون را بررسی کرده و نقاط فشار آن صنعت را در منطقه خود پیدا می‌کند تا گلو‌‌گاه‌های آن صنعت شناسایی شود. این تعامل مناسب و نقش انکار‌ناپذیر دانشگاه آزاد در همراهی با صنعت، اتفاقی بی‌نظیر در آموزش عالی کشور است.

وی یادآور شد: دانشگاه آزاد اردبیل هم در زمینه خوشه کسب و کار، صنعت فرش، صنایع پلاستیک و لبنیات وارد شده که به مرحله اجرا درآمده است. در واقع، این همراهی دانشگاه با صنعت سرآغاز مستحکمی در خودکفایی تولید و راه‌اندازی صنایع مختلف با تکیه بر دانش بومی متخصصان ایرانی است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل درباره اقدامات این دانشگاه در راستای هم‌جواری دانشگاه با صنعت تاکید کرد: با توجه به شرایط مطلوب گردشگری که در شهر سرعین وجود دارد و با وجود بیش از 150 هتل در این شهر، دانشگاه آزاد اردبیل اقدام به راه‌اندازی یک هتل آموزشی در قالب مدرسه مهارتی کرده است که در این فضا آموزش‌های لازم برای هتلداری و جذب توریست به دانشجویان رشته گردشگری دانشگاه آزاد و علاقه‌مندانی که خواستار فعالیت در این عرصه هستند ارائه می‌شود.

رسولی خاطر نشان کرد: گردشگری و جذب توریست یک صنعت است که درآمدزایی و ارزآوری مناسبی را برای کشور به همراه دارد؛ بنابراین ایجاد یک هتل آموزشی در کنار صنعت هتلداری این شهر گامی بلند در جهت تحقق هم‌جواری دانشگاه با صنعت است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004525

وب گردی

وب گردی