دانشگاه های امیرکبیر و الزهرا برای تأسیس دانشگاه در عراق اعلام آمادگی کردند

معاون مرکز همکاری‌های علمی بین الملل وزارت علوم از آمادگی دانشگاه‌های الزهرا (س) و صنعتی امیرکبیر برای تأسیس دانشگاه مشترک با همتایان عراقی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم، عطاالله کوهیان با دکتر یاسر، رایزن فرهنگی سفارت عراق در تهران دیدار کرد، و در این دیدار بر ضرورت تشکیل کمیته مشترک علمی دو کشور به منظور تدوین نقشه راه همکاری‌های علمی تاکید کرد.

وی ادامه داد: ما برای همکاری با کشورهای منطقه و مسلمان، اولویت ویژه‌ای قائل هستیم و در این میان، عراق جایگاه منحصر به فردی دارد.

معاون مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم با اشاره به امضای یادداشت تفاهم میان وزارت علوم ایران و وزارت آموزش عالی عراق افزود: تشکیل کمیته مشترکی که در یادداشت تفاهم پیش بینی شده، ضروری و لازم است برای تدوین نقشه راه همکاری‌های آتی، نشست این کمیته هرچه زودتر برگزار شود.

وی با اشاره به روند تصاعدی دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های تهران گفت: هرچند شاهد افزایش آمار دانشجویان عراقی در ایران هستیم، اما همکاری‌ها نباید به این حوزه محدود شود. بلکه باید از توانمندی و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران در دیگر حوزه‌ها از جمله طرح‌های مشترک تحقیقاتی، تبادل تجربیات در حوزه‌های فناوری، تبادل استادان و اعضای هیأت علمی برای دوره‌های فرصت مطالعاتی کوتاه مدت، تأسیس دانشگاه‌های مشترک و برگزاری دوره‌های آموزشی استفاده کرد.

کوهیان از آمادگی دانشگاه‌های الزهرا (س) و صنعتی امیر کبیر برای تأسیس دانشگاه مشترک با همتایان عراقی خبر داد و از رایزن عراق خواست تا پیگیری‌های لازم از طرف عراقی را انجام دهد.

وی در ادامه از آمادگی وزیر علوم ایران برای سفر به عراق و برگزاری نمایشگاه توانمندی دانشگاه‌های ایرانی در عراق خبر داد که با استقبال طرف عراقی مواجه شد.

دکتر یاسر عبدالزهار گفت: هرچند روابط دو کشور در این حوزه از رشد قابل توجهی برخوردار است اما تا رسیدن به نقطه آرمانی نیز باید تلاش کرد. تربیت کادرهای اجرایی عراق در دانشگاه‌های ایران، تحصیل اعضای هیأت علمی عراق در ایران نیز از محورهایی بود که رایزن عراق در این دیدار مطرح کرد.

رایزن عراق با استقبال از پیشنهادهای طرف ایرانی برای همکاری بر ضرورت تشکیل کمیته مشترک نیز تاکید کرده و از آمادگی خود برای پیگیری آن خبر داد.

دکتر لویمی مطلق، مدیر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه شهید چمران اهواز که در این دیدار نیز حضور داشت بر آمادگی دانشگاه شهید چمران اهواز برای همکاری با همتایان عراقی به ویژه دانشگاه‌های مجاور مرز اشاره کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004530

وب گردی

وب گردی