اعلام برنامه‌های معاونت فرهنگی  دانشگاه آزاد در 14 محور برای ماه مبارک رمضان

معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با فرا رسیدن ماه مبارک، برگزاری مناسبت‌های پرفیض این ایام را به شکل ویژه‌ای در دستور کار قرار داده و برنامه‌ای 14 بندی به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با فرا رسیدن ماه مبارک، برگزاری مناسبت‌های پرفیض این ایام را به شکل ویژه‌ای در دستور کار قرار داده و برنامه‌ای 14 بندی به واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ کرده است.

این معاونت با همکاری واحدها و مراکز دانشگاهی، در نظر دارد مراسم معنوی ماه پربرکت را هر چه باشکوه‌تر برگزار کند. این موضوع در جلسه شورای تخصصی فرهنگی و دانشجویی استان و شورای فرهنگی و مراکز تابعه طرح شده تا نسبت به اجرای برنامه‌ها اقدام کنند.

برنامه‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برای ماه مبارک رمضان به شرح زیر است:

1. تشکیل ستاد دهه تکریم و غبارروبی مساجد دانشگاهی با همکاری ستادهای استانی و شهرستانی طبق عناوین روزهای این دهه.

2. غبارروبی مساجد دانشگاه با همکاری و مشارکت دانشگاهیان خصوصا کانون‌ها و تشکل‌ها (هفته آخر ماه شعبان).

3. فضاسازی تبلیغاتی با استفاده از آیات الهی، روایات و احادیث وارده و فرمایشات امام و رهبری با موضوع ماه مبارک رمضان در سطح واحد و مرکز دانشگاهی.

4. هماهنگی برای حضور امام جماعت و برگزاری نماز جماعت در نمازخانه‌ها و مساجد واحدها و مراکز دانشگاهی که امام جماعت دائمی ندارند.

5. برپایی محافل قرآنی با حضور قاریان دانشگاهی.

6. برگزاری مسابقات کتابخوانی با مضمون ماه مبارک رمضان، احکام و قرآن کریم به صورت حضوری و غیر حضوری با استفاده از فضای مجازی از آثار حضرت امام خمینی (ره)، امام خامنه‌ای، شهید مطهری (ره) و سایر شخصیت‌های دینی و مذهبی و به ویژه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن تألیف مقام معظم رهبری.

7. برگزاری مراسم معنوی در این ایام خصوصا ولادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام متقین حضرت علی (ع) و گرامیداشت شب‌های قدر در مساجد دانشگاهی و زمینه حضور عموم مردم در این مناسبت‌ها.

8. برپایی نمایشگاه‌های کتب و محصولات قرآنی و ادعیه با همکاری سایر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی استان و شهرستان.

9. استفاده از فضای معنوی این ایام در برگزاری کارگاه‌های آموزشی فلسفه و احکام روزه و نماز طبق شناسه.

10. برگزاری دوره‌های آموزشی روان‌خوانی قرآن کریم.

11. ارسال پیام‌های کوتاه مناسب با فضای معنوی این ایام.

12. برگزاری نمادین جشن تکلیف برای فرزندان اساتید و کارکنان تحت عنوان روزه اولی و مدارس سماء.

13. برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم اعتکاف در دهه سوم ماه مبارک رمضان طبق شرایط مندرج در بخشنامه اعتکاف سال 1397 در مساجد دانشگاهی و شهرستان‌های تابعه با همکاری سایر نهادهای ذی‌ربط (ویژه واحدهایی که داوطلب هستند)

14. انعکاس فعالیت‌های این ایام در نشریات، رسانه‌ها و سایت‌های محلی.

در نامه‌ای که به امضای حجت الاسلام ابراهیم کلانتری، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی رسیده و به رؤسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های سراسر کشور ابلاغ شده، واحدهای دانشگاهی موظف هستند‌ گزارش فعالیت ها در ماه مبارک رمضان را پس از تجمیع در استان به همراه تکمیل نمون‌برگ پیوست (فایل word) تا تاریخ 29/3/1398 به اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004543

وب گردی

وب گردی