اردوغان از ابطال نتایج استانبول استقبال کرد

رییس‌جمهوری ترکیه از باطل شدن نتیجه انتخابات شهرداری استانبول ابراز خرسندی کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه گفت: تصمیم شورای عالی انتخابات به حرف و حدیث ها و شائبه ها درباره انتخابات استانبول پایان خواهد داد.

اردوغان اعلام کرد: رای بیش از 15 هزار واجد شرایط که به حزب عدالت و توسعه رای داده بودند را غصب کردند. اعتراض خود به این مسئله را مطرح و دلایلی موثق و غیرقابل انکار ارائه کردیم.نمی توانیم چشمان خود را به این تخلف و قانون شکنی آشکار ببندیم و غصب اراده ملی را نادیده بگیریم.

رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: شورای عالی انتخابات به سخنان نمایندگان حزب ما و احزاب دیگر گوش داده، اسناد و مدارک ارائه شده را بررسی و تصمیم خود را اعلام کرده است. انتخابات شهرداری کلان‌شهر استانبول 23 ژوئن دوباره برگزار خواهد شد

در همین حال «کمال قلیچ‌دار اوغلو»، رهبر حزب جمهوری خلق، در حضور نمایندگان این حزب در مجلس گفت: «اکرم امام اغلو» همچون دور اول انتخابات نامزد این حزب خواهد بود.

قلیچ‌دار اوغلو با اشاره به این که کمیسیون انتخابات قوانین، قوه قضاییه و عدالت را «نابود» کرده است گفت اطمینان دارد در انتخابات جدید نامزد این حزب بار دیگر به پیروزی خواهد رسید.

رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه همچنین به خبرنگاران گفت: «چیزهای خوب اتفاق خواهند افتاد. هیچکس نباید نگران باشد. ما دموکراسی را به این کشور بازخواهیم گرداند».

انتهای پیام /

کد خبر: 1004587

وب گردی

وب گردی