امکان بازدید از غنی ترین موزه نیروی هوایی ارتش برای شهروندان و گردشگران فراهم شد

در بازدید شهردار منطقه۱۳ به همراه رییس ستاد گردشگری شهرداری تهران و جمعی از معاونان و مدیران از موزه نیروی هوایی تهران ، هماهنگی و توافقاتی با فرماندهی قرارگاه پشتیبانی نهاجا برای برنامه ریزی استفاده شهروندان از این موزه انجام شد.

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی رحمان زاده به همراه رییس ستاد گردشگری شهر تهران و جمعی از معاونان و مدیران منطقه با حضور در پادگان نیروی هوایی با سرهنگ خلبان رضا آقاجانی ، فرمانده قرار گاه پشتیبانی نهاجا دیدار و گفتگو کردند .

در این جلسه که با توجه به رویکرد شهردار تهران مبنی بر بازگشایی و توجه به بناهای تاریخی و موزه های شهر تهران صورت گرفت، تعاملات و هماهنگی هایی برای بازگشایی درب های این موزه به روی شهروندان اتخاذ شد تا با برنامه ریزی لازم ، شهروندان بتوانند طی زمان بندی مشخص ، از این موزه بازدید کنند.

سرهنگ خلبان رضا آقاجانی ، فرمانده قرار گاه پشتیبانی نهاجا در خصوص ساختمان موزه و بهره برداری از این موزه به عنوان غنی موزه نیروی هوایی ارتش و بازسازی آن در سال ۸۲ توضیحاتی ارائه کرد.

شهردار منطقه با اشاره به اهمیت بازگشایی این موزه برای درک صحیح شهروندان از جنگ و اثرات آن در کشور و زنده نگه داشتن یاد و خاطره جان باختگان جنگی ، آمادگی این منطقه را برای همکاری نیروی هوایی در این خصوص اعلام کرد .

در ادامه مسؤلان حاضر در جلسه ،از فضای موزه که تاریخ ورود اولین بالن و نیز اولین هواپیما به ایران و سیر داستانی تشکیل یگان هوایی ایران از سال ۱۳۰۱ هجری شمسی را نشان میدهد ، بازدید کردند.

ماکتهایی کوچک از این هواپیماها، بقایای جنگنده های متجاوز عراقی ، دژ پرنده و...از موارد بازدید مسئولان بود.

گفتنی است ، این موزه در قلب تهران ،در حوالی منطقه پیروزی و در عمق محل ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش که زمانی بخشی از آن، منزل تیمسار خاتمی فرمانده این نیرو در زمان طاغوت بوده، در سال 50 ساخته شده و 3 سال بعد به عنوان موزه نیروی هوایی به بهره‌برداری رسیده و سالها پس از انقلاب شکوهمند اسلامی یعنی در سال 82 نیز بازسازی شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004598

وب گردی

وب گردی