ثبت نام بیش از 70 هزار نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی/ آمار ثبت‌نامی‌های پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی از 8 هزار نفر گذشت

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، گفت: تا ساعت 8 صبح امروز (چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه 98) تعداد 70 هزار و 362 داوطلب در آزمون کاردانی به کارشناسی سال 98 ثبت نام کرده‌اند.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 98 اظهار کرد: به منظور فراهم کردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبانی که تاکنون برای ثبت نام و انتخاب کد رشته‌محل‌های تحصیلی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 98 اقدام نکرده اند، مهلت ثبت نام و انتخاب رشته تا ساعت 24 روز شنبه (21 اردیبهشت‌ماه 98) تمدید شد.

وی ادامه داد: به کلیه داوطلبان مذکور اکیدا توصیه می‌شود که در این مهلت تمدید شده و حداکثر تا ساعت 24 روز شنبه (21 اردیبهشت‌ماه 98) با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور و مطالعه دقیق اطلاعیه این سازمان به‌ویژه اطلاعات دفترچه راهنمای انتخاب رشته که هم‌اکنون روی سایت سازمان قرار دارد و همچنین دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته، با توجه به شرایط عمومی و اختصاصی نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته، اقدام کنند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 98، جمعا در 66 کد رشته امتحانی، پذیرش صورت می گیرد. پذیرش در 16 کد رشته امتحانی از طریق آزمون و پذیرش در 50 کد رشته امتحانی دیگر صرفا بر اساس سوابق تحصیلی یا به عبارت دیگر بدون آزمون است.

توکلی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 16 کد رشته امتحانی برای آن دسته از کد رشته های امتحانی که پذیرش آنها با آزمون است، در روز جمعه (11 مردادماه 98) در حوزه‌های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به تعداد متقاضیانی که ثبت نام کرده اند، گفت: تا ساعت 8 صبح امروز (چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه 98) تعداد 70 هزار و 362 داوطلب ثبت نام کرده‌اند. ظرفیت پذیرش دانشجو برای دوره‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 98 جمعا 264 هزار و 584 نفر است.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص پذیرش دانشجو صرفا بر اساس سوابق تحصیلی نیز گفت: ثبت نام از 20 اسفندماه 97 آغاز شده و تا روز 6 شهریورماه 98 ادامه دارد. تا ساعت 8 صبح امروز (چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه 98)، 8 هزار و 514 نفر نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال 98 اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004602

وب گردی

وب گردی