تاسیس مدرسه مهارتی گردشگری و حسابداری در واحدهای دانشگاه آزاد هرمزگان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان گفت: با توجه به ظرفیت گردشگری استان در شهر کیش و وجود شرکت‌های تجاری در بندرعباس، ایجاد مدرسه مهارتی گردشگری، حسابداری و حقوق در واحدهای استان هرمزگان در این شهرها از اولویت‌های ماست.

مهدی باقری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره هم‌جواری دانشگاه با صنعت و ثمرات نزدیکی میان این دو در خودکفایی و توسعه کشور گفت: با توجه به نیاز صنعت به علم و دانش موجود در دانشگاه، اعتماد میان دو طرف از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر این تعامل مناسب میان این دو قطب مهم که در توسعه و تحول یک کشور نقشی تعیین کننده دارند برقرار شود منجر به تحولات چشمگیر در خودکفایی و تولید محصولات داخلی با تکیه بر دانش بومی خواهد شد.

وی درباره فعالیت‌های دانشگاه آزاد هرمزگان در جهت هم‌جواری دانشگاه با صنعت افزود: در حال حاضر، با توجه به نیاز منطقه‌ای در استان هرمزگان درصددیم با ایجاد مدارس مهارتی در برخی نقاط مثل کیش و قشم که از جاذبه گردشگری بهره‌مند هستند، مدارس مهارتی در خصوص گردشگری ایجاد کنیم. درصددیم تا در جزیره کیش این مدرسه راه‌اندازی شود و دانشجویان و افراد علاقه‌مند به فعالیت در این صنعت آموزش‌های لازم در خصوص هتلداری، پذیرش و جذب توریست را ببینند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به وجود شرکت‌های تجاری مختلف در شهر بندرعباس، ایجاد یک مدرسه مهارتی در خصوص حسابداری و حقوق از دیگر برنامه‌‌های دانشگاه آزاد هرمزگان است تا زمینه لازم برای پرورش افراد متخصص در جهت فعالیت در این بنگاه‌های اقتصادی فراهم شود.

باقری یادآور شد: بدون تردید، ایجاد مدارس مهارتی در قالب دانشگاهی کوچک و در جهت مهارت‌آموزی عملی برای دانشجویان و علاقه‌مندان به فعالیت در اقتصاد و صنعت کشور، منجر به تربیت افراد متخصص در جهت توسعه و تحول کشور خواهد شد و این امر مصداق واقعی بستر‌سازی آموزش‌های تخصصی علمی و دانشگاهی یا همان هم‌جواری دانشگاه با صنعت است.

وی متذکر شد: با تفاهم‌نامه‌هایی که با صنایع مختلف در سطح استان منعقد کردیم، دانشجویان در رشته‌هایی که نیازمند کارآموزی در صنایع است، با حضور در کارخانجات مختلف به طور عملی فعالیت در صنعت را می‌آموزند و این امر سبب می‌شود تا دانشجو بعد از فراغت از تحصیل تنها دارنده مدرک دانشگاهی صرف نباشد، بلکه مهارت‌های لازم مربوط به رشته خود را به طور عملی یاد گرفته که این امر نقش مهمی در اشتغا‌ل‌زایی دانشجویان بعد از فراغت از تحصیل دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004604

وب گردی

وب گردی