دانشگاهیان باید در کمک به ساخت مسکن سیل‌زدگان پیشقدم باشند

نشست پویش بهار همدلی با حضور وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به دعوت رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در محل این نهاد برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این نشست وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری همچنین بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی، آمادگی خود را برای بازسازی مسکن هموطنان آسیب دیده از سیل اعلام کردند و همچنین برنامه‌های این سه ارگان درباره اجرای بیانیه گام دوم و ابلاغیه آن ارائه شد.
منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست با بیان اینکه دانشگاهیان از ابتدا در کنار هموطنان آسیب دیده از سیل قرار گرفتند اظهار داشت: دانشگاه‌های استان‌های آسیب دیده از سیل همچون دانشگاه شهید چمران اهواز از ابتدا تاکنون در کنار هموطنان سیل‌زده قرار داشتند و هم اکنون نیز عضو ستاد بحران هستند.
وی با بیان اینکه کمک به هموطنان آسیب دیده از سیل از جمله وظایف اخلاقی و انسانی است تصریح کرد: به دستور رئیس جمهور، دانشگاه تهران نیز مسئولیت بخش پژوهشی و تخصصی در زمینه سیل‌های اخیر را به عهده گرفت.
غلامی درباره پویش بهار همدلی و کمک به ساخت مسکن سیل‌زدگان خاطرنشان کرد: این همکاری با مشارکت استادان، دانشجویان و کارمندان دانشگاه‌های سراسر کشور صورت خواهد گرفت.
وی درباره اجرای بیانیه گام دوم عنوان کرد: از آنجا که بخش‌های مرتبط با آموزش نسل جوان، مربوط به دانشگاه‌ها است، باید این بیانیه را با برنامه‌های آموزشی جدید و نگاه نوین به آموزش به صورت آموزش برای نسل جوان کشور در آوریم.
وزیر علوم، خواهان نگاهی جامع و چندجانبه به بخش‌های مختلف این بیانیه و توجه به اجرایی کردن تمام بخش‌ها شد و افزود: بخش‌های مربوط به علم و فناوری به منظور توانمندسازی نسل آینده از جمله وظایف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است به گونه‌ای که نسل آینده نسلی با اخلاق، خودکفا، خودباور و استقلال‌طلب تربیت شود.
غلامی، درباره نقشه جامع علمی کشور که در آستانه هشتمین سال ابلاغ آن قرار داریم گفت: امیدوارم این نقشه روز به روز بیشتر محقق شود و تاکنون نیز مراحل اجرایی خود را زیر نظر ستاد نقشه جامع علمی کشور طی کرده است.
حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها نیز، از هدف‌گذاری برای ساخت ۶ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل‌زده با کمک دانشگاهیان کشور خبر داد.
وی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سه رکن اصلی آموزش عالی کشور در کنار دیگر دانشگاه‌ها همچون دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های غیر انتفاعی و جامع علمی و کاربردی در پویش بهار همدلی به منظور ساخت مسکن برای هموطنان آسیب دیده از سیل حضور خواهند یافت.
حجت‌الاسلام رستمی با اشاره به حضور دانشجویان و دانشگاهیان همزمان با وقوع حادثه سیل به منظور مهار بحران افزود: اکنون نیز با هماهنگی نهادهای امدادی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) در کنار دیگر گروه‌های اجتماع به کمک هموطنان سیل‌‎زده می‌پردازند.
وی گفت: دانشجویان، استادان و کارمندان دانشگاه‌های کشور با جمع‌آوری کمک‌های داوطلبانه بدون استفاده از بودجه‌های عمومی برای آسیب‌دیدگان از سیل خانه می‌سازند.
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها درخصوص پیگیری‌ها برای اجرای نقشه جامع علمی کشور خاطرنشان کرد: ستاد نقشه جامع کشور پیگیر اجرای این نقشه در ابعاد مختلف همچون علم و فناوری، روابط بین‌المللی، آمایش دانشگاه‌ها و دیگر ابعاد این نقشه با برگزاری جلسات مستمر است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با اشاره به اهمیت و جایگاه ارزشمند و ویژه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و ابلاغیه آن از سوی مقام معظم رهبری گفت: تلاش دانشگاه‌ها به منظور تبدیل این بیانیه به گفتمان از جمله وظایف محول شده از سوی مقام معظم رهبری به نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها است.
وی افزود: توجه به بندهای ۷گانه و همچنین توصیه به امید که حاکم بر تمام بیانیه است در این زمینه ضروری است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004618

وب گردی

وب گردی