گسترش علوم‌شناختی در انتظار حمایت و سرمایه‌گذاری

ستاد توسعه علوم‌و‌فناوری شناختی معاونت علمی‌و‌فناوری ریاست جمهوری با هدف ترویج و گسترش دانش علوم شناختی میان دانشجویان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و عملی در مراکز علمی کشور حمایت می‌کند.

به گزارش گروه علم‌و‌فناوری ایسکانیوز، «طراحی آزمون های شناختی مبتنی بر مطالعات ثبت سیگنال های مغزی» عنوان کارگاه آموزشی و عملی است که با حمایت این ستاد برای تحقق این هدف برگزار شد. برگزاری این گارگاه تئوری و عملی به مدت سه روز در دانشگاه هنر اسلامی تبریز زمینه ترویج و گسترش دانش علوم شناختی میان دانشجویان را فراهم کرد.

طراحی و ساخت تکالیف علوم شناختی، روش ها و ثبت انواع سیگنال های مغز با دستگاه های اهدایی ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسط سه تن از استادان دانشگاه های علوم پزشکی ایران و شهید بهشتی برای جمعی از دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در این رویداد تشریح شد.

بر اساس این گزارش، ستاد توسعه علوم شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف ایجاد فرصت های مطالعاتی و تحقیقاتی برای دانشجویان و استادان می کوشد با اجرای طرح های حمایتی و انجام سرمایه گذاری، زمینه ترویج و گسترش حوزه های علوم شناختی در مراکز علمی و دانشگاهی را فراهم کند و در امر تربیت و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز در حوزه های علوم شناختی گام های اساسی بردارد.

همچنین با هدف ترویج دانش علوم شناختی و با کمک و حمایت ستاد یک دستگاه « الکتروانسفالوگرام » 64 کاناله و یک دستگاه رهگیری چشمی برای تجهیز آزمایشگاه شناختی دانشگاه هنر اسلامی تبریز در اختیار این نهاد علمی – آموزشی قرار گرفت.

در حال حاضر حدود دو هزار دانشجو در دانشگاه هنر اسلامی مشغول تحصیل هستند و در نظر است در راستای گسترش دانش علوم شناختی علاوه بر رشته علوم شناختی با گرایش خلاقیت و طراحی ، در آینده دوره دکترای علوم شناختی نیز در این دانشگاه ایجاد شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004627

وب گردی

وب گردی