ادغام آموزش پزشکی و نظام ارائه خدمت، به پاسخگویی بیشتر در جامعه منجر می‌شود

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی گفت: دانشجو باید آموزش و خدمات را به صورت ادغام شده در کنار یکدیگر فرا گیرد، نه اینکه در محیطی تصنعی آموزش‌‌های لازم را یاد بگیرد و هنگام ورود به نظام ارائه خدمت، با نیازهای جدیدی مواجه شود.

سید حسن امامی رضوی دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به بسته آموزش پاسخگو اظهار کرد: یکی از بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی، بسته آموزش پاسخگو به شمار می‌رود. این بسته در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی حوزه پزشکی طراحی شده است.

وی ادامه داد: در راستای تحقق آموزش پاسخگو، در مرداد‌ماه سال گذشته همایشی آموزشی در شهر تبریز برگزار شد که کاملا حول محور پاسخگویی اجتماعی متمرکز بود. در این همایش زمینه‌های مختلف، چالش‌های بسته آموزش پاسخگو و تحقق هرچه بیشتر آن بررسی شد.

دبیر شورای‌عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی با اشاره به اهمیت نزدیکی حوزه آموزش و ارائه خدمت بیان کرد: من تصور می کنم اگر کل دانشگاه‌های کشور چه پزشکی و چه غیر پزشکی بخواهند به موضوع مسئولیت‌پذیری اجتماعی دانشگاه بیشتر ورود کنند، می‌توانند در زمینه نزدیک شدن حوزه آموزش و ارائه خدمات تمرکز داشته باشند.

وی اضافه کرد: از جمله محاسن حوزه آموزش علوم پزشکی می‌توان به متمرکز بودن آن در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اشاره کرد. منظور من این نیست که همه حوزه ارائه خدمات باید دانشگاه داشته باشند،‌ طبیعتا حوزه آموزش پزشکی، خصوصیات خاصی دارد؛ اما اینکه خدمت و آموزش در کنار یکدیگر قرار گیرند، مطلوب‌تر است.

امامی رضوی زمانی با تاکید بر نظام ادغام آموزش و خدمات پزشکی خاطرنشان کرد: دانشجو در هر حوزه‌ و رشته‌ای که وارد دانشگاه‌ می‌شود، باید حین آموزش، با حوزه ارائه خدمات مرتبط با رشته خود، کاملا آشنا شود. به گونه دیگر می توان گفت دانشجو باید آموزش و خدمات را به صورت ادغام شده در کنار یکدیگر فرا گیرد، نه اینکه در محیطی تصنعی آموزش‌های لازم را یاد گیرد و هنگام ورود به نظام ارائه خدمت، با نیازهای جدیدی مواجه شود که در حوزه آموزش، به دانشجو نیاموخته‌اند.

وی در پایان تاکید کرد:‌ حوزه آموزش پزشکی به دلیل ادغام آموزش در حوزه ارائه خدمت در وزارت بهداشت می‌تواند پاسخگویی بیشتری داشته باشد و به بدنه جامعه نزدیک‌تر شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004645

وب گردی

وب گردی