نشست هم اندیشی اساتید واحد خرم آباد با مسئولان قضایی استان لرستان

نشست هم اندیشی و تعامل اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد با رئیس کل دادگستری استان لرستان و اعضای شورای  قضایی استان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد خرم آباد، سیامک بهاروند رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان با اشاره به طرح پایش گفت: یکی از مواردی که در قالب این طرح به دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان واگذار شده بررسی مشکلات حقوقی و دستگاه قضایی است که تلاش داریم با استفاده از ظرفیت های علمی دانشگاه آزاد اسلامی چالش های دستگاه قضایی شناسایی و راهکارهایی برای رفع آن ها در قالب پایان نامه، طرح های پژوهشی و تفاهم نامه با ادارات ذیربط بیابیم.

بهاروند افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم آباد با توجه به توانمندی علمی و برخورداری از اساتید مجرب آمادگی کامل دارد تا در زمینه های آموزشی، پژوهشی و مشاوره همکاری جدی با دستگاه قضایی داشته باشد تا جلوی گسترش آسیب های اجتماعی گرفته شود.

در ادامه جلسه جعفر بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان نیز با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: هرچند استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و تجربیات اساتید در دستگاه قضایی سابقه طولانی دارد، ولی این امر هنوز نظام مند نشده و به دلایل مختلف رابطه صحیحی بین دستگاه قضایی و مراکز علمی تعریف نشده است که این یک روند معیوب است که نیاز به اصلاح دارد.

وی یکی از مشکلات سیستم قضایی را کهنگی قوانین و برخی تداخلات در وظایف قوای مختلف برشمرد و گفت: خیلی از قوانین ما مصوب سال های دور هستند که با توجه به شرایط امروز جامعه نیاز به روز آمد شدن دارند، ولی تا آن زمان رویکرد ما این است که با استفاده از همین قوانین موجود کار را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم تا بتوانیم اعتماد مردم به دستگاه قضایی را جلب کنیم.

بدری انجام کارهای پژوهشی در سیستم قضایی کشور را امری لازم و ضروری عنوان کرد و گفت: دستگاه قضایی هیچگاه خود را از محیط های دانشگاهی و علمی بی نیاز نمی داند.

در این جلسه اساتید و صاحب نظران حاضر نیز به بیان نظرات خود در خصوص چالش های موجود پرداخته و راهکار هایی را برای برون رفت از این چالش ها و بهبود وضعیت موجود بیان کردند.

در پایان جلسه شرکت کنندگان با حضور در مقبره شهدای گمنام واحد خرم آباد با قرائت فاتحه و نثار گل به این شهدا ادای احترام کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004648

وب گردی

وب گردی