توسعه همکاری های علمی دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه کینگ مونکوت تایلند

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علم و صنعت ایران و دانشگاه کینگ مونکوت تایلند به منظور گسترش تبادلات علمی از سوی رؤسای دو دانشگاه به امضاء رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه علم و صنعت ایران، تبادل استاد و هیئت علمی، انجام فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک، مشارکت در برگزاری سمینارهای علمی و برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت از جمله مفاد تفاهم‌نامه همکاری این دو دانشگاه است‌.
همچنین در نشستی که در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه برگزار شد، دکتر ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران نکاتی را درخصوص فعالیت‌های پژوهشی و علمی این دانشگاه عنوان کرد.
وی افزود: دانشگاه علم و صنعت ایران با طراحی و ساخت دو ماهواره و بهره‌مندی از ظرفیت‌های تعدادی از دانشکده‌های جدید و منحصر به فرد خود مانند دانشکده‌های راه‌آهن و فناوری‌های نوین، می‌تواند یاریگر دانشگاه کینگ مونکوت تایلند باشد.
دکتر ذاکری همچنین خواستار راه‌اندازی گروه‌های کاری مشترک در حوزه‌هایی چون ماهواره، حمل و نقل و مهندسی عصبی شد.
در ادامه، رئیس دانشگاه کینگ مونکوت تایلند گفت: با توجه به زمینه‌های فعالیت مشابه امکان همکاری‌های دوجانبه کاملاً فراهم است.
وی با اشاره به تحصیل دانشجویانی از ایران در مقاطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه، از برنامه‌ریزی برای تبادل استاد و دانشجو، اعطای بورس‌های تحصیلی مشترک و برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک در دو کشور استقبال کرد.
در این جلسه درباره راه‌های تبادل علمی میان دو دانشگاه، گفت‌وگو و تبادل نظر شد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004654

وب گردی

وب گردی