واحدهای توسعه و تحقیق صنایع مختلف در مراکز رشد دانشگاه آزاد مستقر می‌‌‌‌شوند

مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: واحدهای توسعه و تحقیق صنایع مختلف کشور در مراکز رشد واحدهای دانشگاهی مستقر خواهد شد که زمینه‌ساز گسترش و تقویت‌‌بخش پژوهش واحدها در جهت تأمین نیازهای صنعت می‌‌شود.

پیام نجفی مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره هم‌جواری دانشگاه با صنعت و ثمرات نزدیکی میان این دو در خودکفایی و توسعه کشور گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که باید نیازهای خود را از طریق تبادل دانشگاه با صنعت رفع کنیم. اگر صنعت برای تولید در عرصه داخلی از دانش متخصصان بومی بهره‌مند شود، بدون تردید بر مبنای تامین نیازهای حیاتی کشور حرکت کرده و با توجه به اعمال تحریم‌ها علیه ایران، همگامی دانشگاه و صنعت منجر به خودکفایی و عدم نیاز به بیگانه می‌شود.

وی درباره مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه آزاد در جهت حل مسائل کشور افزود: در حال حاضر مهم‌ترین برنامه دانشگاه آزاد با توجه به ماموریت محور شدن واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور، حرکت کردن متناسب با نیازهای جامعه است. کلیه واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور باید بر مبنای همین هدف پیش روند و براساس ماموریت این دانشگاه در جهت کمک به حل مسائل کشور گام بردارند.

مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد با توجه به ظرفیت و نیازمندی هر منطقه، اقدام به جذب برخی از رشته‌های دانشگاهی در واحدهای مختلف کرده است. با توجه به وضعیت تحریم‌ها در کشور، بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد واحدهای دانشگاه آزاد در رشته‌های مختلف از فنی و مهندسی تا علوم پزشکی در جهت تولید داخلی این محصولات ورود کردند.

وی تاکید کرد: بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد در مجاورت صنایع مختلفی هستند که زمینه‌ساز تبادلات مناسب میان دانشگاه و صنعت است. در همین راستا، واحد نجف آباد اصفهان که نزدیک به صنایع ذوب آهن این شهر قرار دارد با توجه به توانمندی دانشجویان و استادان رشته‌های فنی و منهدسی برای ارائه دانش خود به این صنایع تفاهم‌نامه‌ای منعقد کرده است.

نجفی درباره انعقاد تفاهم‌نامه میان واحد نجف آباد و ذوب آهن اصفهان یادآور شد: در حقیقت، تفاهم‌نامه میان دانشگاه آزاد و ذوب آهن اصفهان منعقد شده که مجری آن واحد نجف آباد است. بر مبنای این تفاهم‌نامه نیازهای مرتبط با تامین قطعات و تجهیزات، با ایجاد دبیرخانه مشترک و فعالیت متناسب دانشگاه با نیاز ذوب‌آهن پیش خواهد رفت که این همکاری شامل طرح پایش و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان این واحد دانشگاهی برای تامین محصول و آموزش مورد نیاز در این زمینه است.

مدیرکل امور اقتصادی دانش بنیان و سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی متذکر شد: بدون تردید، همکاری میان ذوب آهن و دانشگاه آزاد تنها نمونه هم‌جواری و تبادل میان دانشگاه با صنعت نیست، بلکه این اتفاق در کلیه واحدهای دانشگاهی سراسر کشور انجام شده یا در حال شکل گیری است که دستاوردی بزرگ برای دانشگاه آزاد محسوب می‌شود.

وی متذکر شد: هدف ما پیوند میان صنایع و محصولات دانش‌بنیان دانشگاه آزاد است که با برگزاری فن‌بازارهای مختلف در دانشگاه آزاد و انعقاد تفاهم‌نامه‌ با صنایع گوناگون در معرفی محصولات دانش‌بنیان دانشگاه آزاد گام‌های بلندی برداشتیم.

نجفی درباره مهم‌ترین وظیفه اداره اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد در جهت تقویت و تبادل دانشگاه با صنعت خاطر نشان کرد: درصددیم تا واحدهای آرندی یا توسعه و تحقیق صنایع مختلف کشور را در مراکز رشد واحدهای دانشگاهی مستقر کنیم که این امر منجر به گسترش و تقویت بخش پژوهش واحدها در جهت تامین نیازهای صنعت می‌‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004676

وب گردی

وب گردی