کیت تشخیص "دی ان ای" مکمل ساخته شد

کیت سنتز CDNA برای پژوهش های زیست شناسی و پزشکی برای اولین بار در کشور ساخته شد و به زودی به تولید انبوه خواهد رسید.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، « محمدرضا قرائتی » مدیرعامل شرکت « رویان زیست تک پژوه » با اعلام این خبر گفت: با این کیت افراد می توانند از مولکول های MRNA، CDNA تولید کنند.

به گفته او این کیت در کارهای پژوهشی و تشخیصی قابلیت استفاده دارد و مناسب پژوهش های زیست شناسی و پزشکی است.

قرائتی همچنین عنوان کرد: در داخل این کیت ها آنزیم ریورس ترانس کریپتاز وجود دارد که این آنزیم ها نیز تولید متخصصان داخلی است. تا پیش از این آنزیم های ریورس ترانس کریپتاز به صورت وارداتی بود و از آنجا که جزء اصلی کیت، همین آنزیم هاست، تولید ریورس ترانس کریپتاز گام مهمی در جهت تولید کیت سنتز CDNA محسوب می شود.

مدیرعامل شرکت رویان زیست تک پژوه از تجاری سازی محدود این کیت خبر داد و اعلام کرد به زودی این محصول به تولید انبوه خواهد رسید.

قرائتی همچنین بیان داشت: تا پیش از این، کیت سنتز CDNA تنها نمونه خارجی و وارداتی داشت و اکنون این کیت توسط متخصصان بومی، با هزینه ای معادل نصف نمونه خارجی تولید شده است.

ترانس کرپیتاز معکوس چیست؟

آنزیم وارونویس یا ترانس کرپیتاز معکوس آنزیم‌هایی هستند که قادر به سنتز دی.ان.ای از روی آر.ان.ای می‌باشند. دی‌ان‌ای مکمل (CDNA) به رشته‌ای از مولکول DNA اطلاق می شود که تحت فعالیت کاتالیتیک آنزیم رونوشت بردار معکوس از روی رشته MRNA بالغ ساخته می‌شود. این آنزیم‌ها عموماً منشأ ویروسی (رتروویروس) دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004683

وب گردی

وب گردی