ظرفیت بدنه انقلابی دانشگاه آزاد موجب تقویت جریان دینی خواهد شد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه‌ها گفت: ظرفیت بدنه انقلابی دانشگاه آزاد ظرفیتی عالی به شمار می رود که موجب تقویت جریان دینی در این دانشگاه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام رستمی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم تجلیل از اساتید نمونه کشوری دانشگاه آزاد اظهار کرد: اگر به سابقه نظام تعلیم و تربیت کشور نگاهی داشته باشیم، متوجه می شویم دانشگاه از سمت غرب وارد کشور شد؛ دانشگاه در نظام غربی برای تربیت نیروی متعهد به منافع غرب تاسیس شد.

وی افزود: بنا برآن بود که در این دانشگاه، نیروی متعهد به چارچوب ها و مبانی کشورهای غربی تربیت کنند؛ این دانشگاه هدفی غیر دینی داشت ولی وجود انسان های متدین به واسطه فرایند حاکم بر دانشگاه ها نبود بلکه به دلیل تمایلات شخصی خود فرد بود.

رستمی گفت: خدمات بی بدیل دانشگاه نباید ما را از هدف اصلی تاسیس آن غافل کند؛ دانشگاهی که عمده فایده اش را کسانی می برند که مدیریت جهان را برعهده دارند. باید ببینیم چه مقدار از خروجی های دانشگاه دارای شاخص های یک نیروی متخصص و مدیر است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اذعان داشت: انقلاب اسلامی هر نهاد و سازمانی که به نفع اهداف خودش تغییر داد، شاهد درخشش و موفقیت در آن ها بوده است؛ باید بررسی کنیم که در حوزه هنر و سینما و بانک، چقدر توانسته ایم به دنبال اهداف عالیه انقلاب تحول ایجاد کنیم و بتوانیم پای سفره ثمرات حاصل از آن بنشینیم.

رستمی با اشاره به ۳ وظیفه اصلی دانشگاه ها گفت: وظایف اصلی دانشگاه شامل تربیت نیروی متخصص تراز جامعه، حل مسائل و مشکلات جامعه و تولید علم است، همچنین از این طریق فرصتی در اختیار اساتید حاضر در جلسه قرار گرفته است که می توانند دانشگاه را به ریل گذاری اصلی آن بازگرداند.

وی تاکید کرد: دانشگاه باید محل عقلانیت و تعبد و غیره باشد؛ مغوله علم و فرهنگ مسئله ای بسیار حیاتی محسوب می شود و غفلت از آن غفلتی نابخشودنی است.

رستمی با اشاره به حساسیت مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: اگر نشاط را به درستی به جوانان و نوجوانان معرفی نکنیم، افراد ناشایستی این مسئولیت را برعهده می‌گیرند که تاثیرات غیر قابل جبرانی را در این حوزه خواهد گذاشت.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم‌رهبری در دانشگاه درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: اهتمام و تلاش دانشگاه آزاد برای حرکت به سمت دانشگاه تراز انقلاب اسلامی را می ستایم؛ تلاش ریاست دانشگاه و مسئولان آن ستودنی است.

رستمی در پایان گفت: حرکت جدید دانشگاه آزاد تقویت گفتمان و جریان انقلاب است؛ ظرفیت بدنه انقلابی دانشگاه آزاد ظرفیتی عالی به شمار می رود که موجب تقویت جریان دینی در این دانشگاه خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004712

وب گردی

وب گردی