کاهش فشار مالی دانشجویان شهریه پرداز؛ مهم ترین اولویت دانشگاه پیام نور در سال ۹۸

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه های ما برای سال 98 در محور دانشجویی، کاهش فشار مالی دانشجویان در حوزه شهریه است.

محمد هادی امین ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص مهم‌ترین برنامه‌های معاونت فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور برای سال 98 اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه های ما برای سال 98 در محور دانشجویی، کاهش فشار مالی دانشجویان در حوزه شهریه است. برنامه هایی را با توجه به وضعیت 4 یا 5 استان در معرض آسیب سیل، پیش‌بینی کرده ایم تا با کمک صندوق های مختلف، فشار را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: تقویت بنیه علمی دانشجویان برای آماده‌سازی جهت ورود به المپیادهای علمی از دیگر برنامه های ما مهم است. در المپیادی که روزهای پنج‌شنبه و جمعه هفته گذشته در کشور برگزار شد، برای نخستین بار 293 دانشجوی ممتاز پیام نور را پشتیبانی کردیم و تلاش داریم رنکینگ خود را در زمینه علمیِ دانشجویی ارتقا دهیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: در حوزه تربیت بدنی نیز به دنبال عمومی‌سازی و همگانی کردن ورزش هستیم. بهترین راه، افزایش مشارکت همگانی دانشجویان در فعالیت های مربوط به تربیت بدنی و سلامت است.

امین ناجی با اشاره به مشارکت دانشگاه پیام نور در کمک به سیل‌زدگان کشور گفت: به محض شروع بحران، تمام مراکز ما به حالت آماده‌باش درآمدند. مراکزی که درگیر سیل بودند، بستر مناسبی را برای پشتیبانی آسیب‌دیدگان فراهم کردند. مراکز ما علاوه بر پشتیبانی مادی و معنوی به محل تجمع کمک های مردمی تبدیل شده و مدیریت بخشی از امور را در کنار سایر نهادها به عهده گرفتند.

وی افزود: مراکز دانشگاه پیام نور در سوسنگرد، به خوبی نقش ایفا کردند. مرکز ما در این شهر به محل طبخ غذا مبدل شد و در روزهای آغازین به حدود 3 هزار نفر غذا تحویل داد. هزینه تهیه غذا هم بر پایه کمک های مردمی جمع شده از کل کشور، ساماندهی شد. همچنین نهادی شبیه به ستاد بحران در سوسنگرد تشکیل داده و در پلدختر نیز مرکز خود را به عنوان ستاد بحران در اختیار سایر نهادها قرار دادیم.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با اشاره به نقش پررنگ دانشگاه آزاد اسلامی در امدادرسانی به مناطق سیل‌زده گفت: بخشی از امور را دانشگاه آزاد اسلامی انجام داد و سایر اعضای آموزش عالی هم کمک کردند. محل اسکان بخشی از خبرنگاران در پلدختر نیز مرکز ما بود، در حالی که کارکنان و دانشجویان پیام نور در ساخت سیل‌بندها حضوری جدی داشتند.

امین ناجی در پایان گفت: همکاران ما تا روز 16 اردیبهشت‌ماه 98 فرصت داشتند از یک تا 5 روز حقوق خود را برای کمک به پشتیبانی از سیل‌زدگان اهدا کنند. این اتفاق بدون ذکر نام انجام شده و در موارد مشخص هزینه می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004719

وب گردی

وب گردی