تاکید نخست وزیر عراق بر دوستی با همسایگان

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که کشورش به سیاست متوازن خود برای برقراری روابط دوستی و همکاری با کشورهای دوست و همسایه از جمله ایران ادامه می دهد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، دفتر نخست وزیر عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در دیدار «عادل عبدالمهدی» با «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا نتایج سفر اخیر نخست وزیر عراق به آلمان و فرانسه و سفرهای مهم وی به کشورهای همسایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نخست وزیر عراق در این دیدار ضمن تاکید بر این که آمریکا یک شریک راهبردی مهم برای کشورش به شمار می آید، خاطر نشان ساخت که بغداد به سیاست متعادل خود برای برقراری روابط دوستی و همکاری با همه کشورهای دوست و همسایه از جمله ایران ادامه می دهد.

عبدالمهدی همچنین تمایل کشورش برای توسعه روابط با آمریکا و سایر کشورهای دوست و همسایه در زمینه های مختلف را مورد تاکید قرار داده و اعلام کرد که بغداد روابط خود با همگان را بر پایه در اولویت قرار دادن منافع عراق و کار برای تعمیق اشتراکات بدون توقف در اختلافات برقرار می کند.

وزیر خارجه آمریکا نیز به نوبه خود نسبت به فعالیت های دولت عراق و نقش آفرینی آن، تلاش های آن برای گسترش امنیت و جذب سرمایه گذاری و تجربیات خارجی و همچنین روابط ویژه میان دو کشور ابراز خوشنودی کرد.

پمپئو ضمن تمجید از تصمیم دولت عراق برای پشتیبانی از تلاش های وزارت نفت این کشور در راستای توافق با شرکت نفتی اکسون موبیل آمریکا در رابطه با پروژه نفتی موسوم به جنوب یکپارچه، اعلام کرد که مواضع بغداد در رابطه با مسائل مطرح شده را درک می کند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1004727

وب گردی

وب گردی