بازار سنتی تبریزآتش گرفت/مصدومیت 2 نفرو آسیب دیدگی آتش نشانان

 سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اعلام اطفاء آتش در بازار سنتی تبریز توسط آتش نشانان از بستری شدن دو شهروند در بیمارستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی خالدی گفت:حدود ساعت ۲۳:۱۰ دقیقه شب گذشته در آتش سوزی در بازراچه سنتی تبریز رخ داد که بلافاصله تیم‌های اورژانس در محل حادثه حضور پیدا کردند.

وی گفت:در همان لحظات اولیه ۲ نفر آتش نشان و ۴ نفر از مالکان مغازه‌ها توسط تکنسین‌های اورژانس درمحل خدمات درمانی دریافت کردند و ۱ دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳ دستگاه آمبولانس نیز در محل حادثه مستقر شدند.

وی در ادامه گفت:پس از تلاش آتش نشان‌ها حریق به طور کامل اطفاء شد و طبق آخرین گزارش‌ها ۲۵ نفر در محل توسط تکنسین‌های اورژانس تحت درمان قرار گرفتند و دو مصدوم این حادثه نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

محمد قلیزاده مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز نیز در گفتگو با خبرنگار میزان در این باره گقت: تیم‌های عملیاتی بلافاصله پس از حضور در محل حادثه و مشاهده دود و آتش شدید ضمن تقسیم بندی گرو‌های عملیاتی به تیم‌های مهار، کنترل و اطفاء به اجرای عملیات اطفاء حریق این حادثه پرداختند.

وی ادامه داد: تیم‌های عملیاتی با استقرار در پشت بام و اطراف محل، آتش سوزی را تحت کنترل قرار داده و از سرایت آن به سرای‌های همجوار پیشگیری کردند. تیم‌های دیگر نیز ضمن رعایت همین اصول عملیاتی، عملیات اطفاء را به سرعت و ایثارگرانه در پیش گرفتند که خوشبختانه پس از حدود ۵ ساعت تلاش مداوم، این آتش سوزی به مرحله اطفاء کامل رسید.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز وجود دود غلیظ، حرارت شدید و تجمع مردم و بازاریان در داخل بازار تبریز را از جمله مشکلات عملیات اطفائی این حادثه عنوان کرد و از شهروندان در خواست کرد: به هنگام بروز حوادث اینچنینی مسیر و محل را برای تیم‌های عملیاتی ترک کنند تا تیم‌های امدادی به سهولت بتوانند به تسریع عملیاتی بپردازند.

محمد قلیزاده افزود: خوشبختانه آسیب و صدمات جدی به آتش نشانان وارد نشده و تنها تعدادی دچار دودزدگی و آسیب‌های جزئی شده بود که تحت درمان قرار گرفت.

وی افزود: دلیل وقوع این حادثه و میزان خسارات وارده به مغازه ها، از سوی کارشناسان سازمان در دست بررسی است و متعاقبا اعلام خواهد شد.

میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 1004734

وب گردی

وب گردی