حذف کلید برگشت در گوشی های هوشمند مجهز به اندروید

کلید برگشت در گوشی های هوشمند مجهز به اندروید به تاریخ می پیوندد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گوگل در نسخه « Q» اندروید با بازنشسته کردن « کلید برگشت » ویژگی «همه یکجا» یا همان « all-in-one » را معرفی کرد.

تغییراتی که قرار است آخرین نسخه اندروید در گوشی های هوشمند بوجود بیاورد نهایی شده است. مهمترین ویژگی این نسخه استفاده از « حالت تاریک » در آن است.

حالت تاریک که می توان آن را از «دسترسی سریع» یا هنگام صرفه جویی در مصرف باتری آنرا فعال کرد، در این نسخه در دسترس کاربران قرار گرفته است. بر اساس تصاویری که منتشر شده این حالت را می توان برای تمام برنامه ها استفاده کرد.

برای استفاده از حالت تاریک (Dark mode) دلایل زیادی وجود دارد. تم تاریک علاوه بر محافظت از چشمان شما در هنگام شب، می‌تواند انرژی باتری بیشتری در گوشی هایی با نمایشگر اولد ذخیره کند.

همچنین ، گوگل در نسخه « Q» اندروید « کلید برگشت » را بازنشسته کرده و ویژگی «همه یکجا» یا همان « all-in-one » را معرفی کرد.

یکی از ویژگی های اندروید ۱۰ حالت دسکتاپ است. دهمین نسخه از سیستم عامل اندروید می‌تواند چیزی شبیه به سامسونگ دکس ارائه دهد.

اگر چه هنوز درباره این قابلیت اندروید کیو مطمئن نیستیم، اما متخصصان XDA می‌گویند که در کدهای این پلتفرم به گزینه‌ای با نام force desktop mode برخورد کرده‌اند. آنها نتوانسته‌اند این ویژگی را در پیش نمایش اندروید کیو فعال کنند، اما این واقعیت را نشان می‌دهد که گوگل در حال کار روی حالت دسکتاپ است.

با اینکه هنوز اطلاعات دراباره اندروید ۱۰ کامل نیست، اما گوگل در نشست سالانه توسعه دهندگان اندروید اعلام کرد که اندروید Q از پیوستگی صفحه نمایش پشتیبانی خواهد کرد. این به معنای آن است که اندروید ۱۰ برای شرکت هایی که روی تولید گوشی های قابل انعطاف همچون گلکسی F کار می‌کنند، برنامه های سازگار با رابط کاربری آنها ارائه خواهد کرد.

در حال حاضر گفتن همه چیز درباره اندروید Q با داشتن جزئیات فعلی، بیشتر از این امکان پذیر نخواهد بود. با انتشار اطلاعات بیشت،ر شما را نیز در جریان آن قرار خواهیم داد.

این نسخه دارای ویژگی های امنیتی فراوانی است از جمله مجوز دسترسی به موقعیت کاربر «تنها زمان استفاده از این اپ» محدود شده است.

یکی از مهمترین ویژگی های اندروید Q حالتی است والدین می توانند بر فعالیت های کودکان خود در گوشی های هوشمند نظارت کنند و برای آنها محدودیت زمانی تعیین کنند و یا بر برنامه هایی که آنها استفاده میکنند نظارت داشته باشند.

با وجود زمان ارائه اندروید Q و گوشی هایی که می توانند از آن استفاده کنند هنوز مشخص نشده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004752

وب گردی

وب گردی