مسابقات چالش جاذبه در واحد دهاقان برگزار‌شد

باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، اولین دوره مسابقات چالش جاذبه را در محل خوابگاه برادران این واحد دانشگاهی برگزار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، در این دوره از مسابقات که از اواخر فروردین‌ماه سالجاری با انجام فراخوان شروع شد، 17 تیم از دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی، آمادگی خود را برای رقابت اعلام کردند. تیم‌های حاضر در این دوره از مسابقات، سازه‌های خود را که حامل تخم مرغ بودند، از ارتفاع 12 متری رها کردند که با توجه به چهار مؤلفه وزن سازه، سرعت، دقت و خلاقیت تیم‌ها، امتیازات جمع‌بندی شد و تیم باکس با کسب 701 امتیاز، تیم سنگ با 683 امتیاز، تیم پاتریک با 647 امتیاز، تیم 747 با 625 امتیاز، تیم اف 11 با 611 امتیاز، تیم برفک با 599.87 امتیاز، تیم قیف با 599.29 امتیاز و تیم بادکنکی با 509 امتیاز به ترتیب مقام اول تا هشتم را به خود اختصاص دادند که در پایان به تیم‌های برتر جوایزی اهداء شد.

شایان ذکر است که هدف اصلی از طراحی این مسابقات در دنیا که به مسابقات نجات تخم مرغ و یا چالش جاذبه مشهور است، کسب ایده هایی برای طراحی و ساخت سازه ها و مکانیزم هایی است که بتواند انسان را در ارسال و پرتاب کاوشگرها به سیاره های دیگر و همچنین به حداقل رساندن آسیب های وارد بر این کاوشگرها یاری کند.

کاوشگرها باید در درون سازه هایی قرارگیرند که پس از برخورد با سیاره ها و اجرام آسمانی بتوانند ضمن کاستن سرعت به سادگی و با حفظ دستگاه های درون خود با کمترین خسارت بر سطح سیاره مورد نظر نشسته و به کاوش و بررسی بپردازند و اطلاعات کسب شده را به زمین ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1004763

وب گردی

وب گردی